10 Kasım LPG KABLO

Motor İçi Temizleme cihazı

'Teknik ve Faydalı Bilgiler' forumunda silverhawk07 tarafından 9 Eylül 2014 tarihinde açılan konu

  1. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    Hakan abi aldığın yağ flushing katkısımı

    Tapatalk..
     
  2. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Hakan bey hayırlı olsun takipteyim
     
  3. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Evet Tolga.Ama keşke biz de Antalya ya yakın bir yerde olsaydık.Mustafa Beyin bahsettiği cihazla temizlik hiç düşunmeden yaptırırdım.
     
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Teşekkür ederim.Tamam.Mutlaka geri besleme yaparım.Muhtemelen Çarşamba günü arabayı bakıma götüreceğim.Niyetim fren hidroliklerini ve devir daim tul. +termostat değişikliği. Tulumba ve termostat ta su an aslında sıkıntı yok.Ama 90 bin bakımı kapsamında değişmeyen bir o 2 si kaldı.Ancak tabi fiyata göre erteleme durumu da söz konusu.
     
  5. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Siz bilirsiniz fakat devurdaimde sikinti yoksa degistirmeyin sizin arsc devamli antifirizli calustigi icin pas kir vs olacagini sanmiyorum km dusuk birde servistemi yaptiracakmisiniz
     
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Sandıkçıya gitmeyi düşünüyorum.Sırf fren hidroliği vs için.
     
  7. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    eyer giderseniz debriyaj a gelen seside sorarmisiniz bastigimiz zaman kesilen ses hakkinda
     
  8. akif hoca

    akif hoca Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ocak 2014
    Mesaj:
    382
    Alınan Beğeniler:
    111
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    akif hoca
    Araç Modeli:
    Cerato 1.6 CRDI EX Advance
    Yanlış anlamadıysam, vites boştayken rölantide şanzımandan bir ses geliyor. Bu ses debriyaja basınca kesiliyor.
    Durum böyleyse, şanzıman prizdirek bilyesidir. Şanzımanın açılıp gerekli bilyelerin değişmesi gerekir.
     
  9. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Sorarım Mahir Bey.
     
  10. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Evet baskı bilyesi.Aynen söylediğiniz gibi.Ancak bilyeler de baskı balata ile birlikte değişmişti.Bilye yeni ancak soğukken ilk başta çok az olmakla birlikte dikkat edildiğinde duyulabilen bir ses mevcut.Daha sonra kalmıyor.Bunu sormak niyetim.
     
  11. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    yazın toplanıp gidelim abi :D
     
    heh bunu beğendi.
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu


    Keşke gidebilsek.
     
    KAPSHY bunu beğendi.
  13. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Firizdirek bilyasi sanzimanin icinde olan bir rulman baski rulmanindan ayri bir rulman daha onceki arabamda ufak bir otme vardi bu rulmandan dolayi degistirdim 6 ay sonra incedende olsa tekrar otmeye baslamisti bu otme bundan dolayi cikarsa degistirmem
     
    heh bunu beğendi.
  14. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Bilgi için teşekkürler Mahir Bey.Adını ilk defa duydum.Baskı bilyesi ile karıştırdım.

    Ben de dişlilerin olduğu bölümü açtırmam.Zaten çok nadir o ses geliyor.
     
    Mahir bunu beğendi.
  15. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Yazın niyetlenip gelirseniz bekleriz Antalya'da sizleri :) Hoş yazın burası kalabalık ve nispeten pahalı olur ancak günübirlik bile gelseniz mutlu oluruz sizlerle tanışmaktan.

    Benim de niyetim yaza kadar bir sorun olmaz Mustafa Bey'in firması motor temizliğine devam ediyor olur ise yağ değişimi için gittiğimde detaylı temizliğe girmek şeklinde ... Bu noktada aklıma takılan hususlar var;

    Malum motorlarımız yaşlı ve sürekli çalışıyorlar, bu nedenle de motor içinde sürtünmeden dolayı doğal olarak aşınma mevcut. Başka hiçbir yan ürün kullanmadan bu temizliği yaptık, motorun içi pırıl pırıl oldu. Sonra ne olacak ? Temizlenmiş ve belki de tüm iç aşınmaları/kusurları ortaya net şekilde çıkmış motorumuza direkt 5w-40 tam sentetik yağ mı koyacağız, yoksa nispeten daha kalın olan yarı sentetik 10w40'ı mı tercih etmek gerek ?

    Ya da 5w40 tercih edip MotorSilk gibi işinde uzman bir Bor ürünü ile motordaki bu küçük aşınmalar için önlem mi almak daha sağlıklı olur ? MotorSilk bildiğiniz üzere yağ ile bileşime girmeden direkt olarak metal yüzeyler ile temas ediyor ve kaba tabiri ile bu yüzeylerdeki aşınmaları kapatarak daha pürüzsüz bir yüzey sağlıyor, temiz bir motorda faydası olur mu ya da nasıl olur diye düşünüyorum açıkçası. Aynı mantıkla yağlama sırasında Turboya ulaşan Bor'un oradaki etkisi nasıl olur acaba ?

    Peki ya temizlik öncesi, motor temizliğinden önce yine Würth ürünleri ile bir yakıt sistemi temizliğine (dizel enjektör temizleyici katkı gibi) girmek faydalı olur mu ?

    Hem teknik hem mantık ile düşünüyorum bu soruları, kanaatim aşınmış bir motorun temizlenmiş yakıt sistemi ve takviye bor ile şekilde desteklenmesinin iyi olacağı yönünde ancak emin değilim ...

    Sevgiler

    Not : MotorSilk'i başka bir arkadaşımın aracında kullandık, yağ değişimi öncesinde Würth temizleyici kullandık talimatlarına uyarak, sonra yeni yağ kondu araca ve motor ısındıktan sonra yine talimatlarına uyarak MotorSilk'i ilave ettik yağa. Araç çok kötü durumda değildi ancak temizlik+bor uygulamasından sonra hem motorun sesi hem de performansı değişti, bunu birlikte gözlemledik. Ürünün hoşuma gittiğini belirtebilirim ve bence en önemli özelliği yağ katkısı gibi olmaması, sıcak yağın içine döküyoruz ama ürün yağ ile değil temas ettiği metal yüzey ile etkileşime giriyor ve 150.000 km'ye kadar etkisini sürdürüyor.
     
  16. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Aslında bakımları düzgün yapılmış bir motorun hor kullanılmadıysa ben çok fazla zarar göreceğini zannetmiyorum.Yani aşınma mutlaka olacaktır ancak çok fazla olacağını zannetmem.
    Ben belki gelenekçiyim:DAncak nedense orijinal motorsilk katkısı bile olsa neden se bu tarz sonradan yağın içerisine katılan katkılara hep şüphe ile bakıyorum.Belki aracımın ilk sahibi olduğum için aracın motoruna ve temizliğine güveniyorum.Öncesini de sonrasını da biliyorum.Bugün emme manifolduna ve egr bağlantısına,hortum bağlantı kısmını sökerek baktım.Kurum hiç yoktu.Çok ince bir -egr kısmından gelen sanırım-yakıt karışımı vardı.El ile sildim ve metal rengini gördüm.Tabi ki daha ilerideki port girişlerindeki durumu baroskop ile ya da sökerek ancak görebilirim.Sanırım ben emme manifoldunu en azından söküp bakacağım.

    Yani 750 bin km yol yapmış bir dizel cerato vardı satılık ilanlarında.Bu kadar yol yapabilen motor bana göre 100-200 bin km de çok fazla aşınmaz.Ama bu tarz katkıların faydası olabilir mi?Olabilir.Ben sadece galiba biraz sağlamcıyım:)

    İyi yağ ve zamanında yapılan bakım ile bu tarz katkı ve ya ek maddelere şu an için benim aracımın ihtiyaç duymadığını düşünüyorum.
    saygılar
     
    fatih.koz ve Mahir bunu beğendi.
  17. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Hakan Bey,

    Bende sizinle aynı şekilde düşünüyorum ... Sağlam ve bakımları düzenli yapılmış bir motorun ek bileşene/müdahaleye ihtiyacı olmayacaktır, zaten ek bileşene ihtiyaç duyuluyor ise bence motorda sorun var demektir :) Benim kafamı kurcalayan, daha doğrusu yapsak mı yapmasak mı diye düşündüğüm bor ilavesi sadece temizlenmiş motoru bakım ve kaliteli yağa ek olarak biraz daha koruma altına almak, performanslı olarak sürdüreceği yaşamını daha verimli şekilde kullanmak ve belki de uzatmak.

    Yani onarım amaçlı değil, ömür uzatma ve koruma amaçlı düşünüyordum yazarken.

    Emniyetli sürüşler
     
  18. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Yok yok anladım sizi ve niyetinizi.Kesinlikle ekstra önlem almak daha iyi olur.Ancak ben kendi bakış açımı yansıtmak istedim.Yani kendimi anlattım aslında:)
    Ben biraz gelenekçiyim:)
    Bu tarz duvara yağ yerine yapışan başka yağların ya a katkı maddelerine güvenemiyorum sadece.Honlama çizgileri üzerinde kalması gereken yağ bu tarz ürünler yüzünden kalmıyorsa ve ürün kaliteli ise sorun yok ama kalitesiz ya da sahte çıkarsa diye korkum var benim.Aslında kaş yapalım derken göz çıkmasın diyorum.O yüzden şüphe ile bakıyorum demek istedim.
     
  19. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Sahte ürün konusunda benim de çekincelerim var Hakan bey, bu nedenle eğer kesin karar verirsem ya yurt dışından güvenilir bir bayiden alırım MotorSilk'i ya da Türkiye'deki resmi temsilcisini/ithalatçısını bulur onlardan isterim... Piyasada bu kadar çok dolandırıcı varken sırf ucuz olsun diye böyle büyük bir riske girmeye değmez :)

    Gelenekçilik konusunda ben "biraz" yeniliklere açığım diyebilirim. Hem işim gereği sürekli yenilikleri takip etmek ve kullanmak zorundayım, hem de biraz "yapım böyle" ancak asla "ilk deneyen" olmam, mutlaka araştırır uygulamaları ve sonuçları görür ona göre teknik verileri kullanarak son kararımı veririm.

    Kaş / Göz ilişkisi benim de kafamı kurcalayan en önemli kısım ancak denemeden de uzun vadede sonucu görmek mümkün değil. Arkadaşımın aracına MotorSilk'i uygulayan kişi olmamın ana nedeni buydu ;) Hem uygulama pratiği yapmak hem de izleyebileceğim bir araçta bizzat denemiş olabilmek için niyetli bir "kurban" olarak iş arkadaşımı kullandım :p Benim yağ değişimine en az 7 ayım var, o arada arkadaşın aracını takip etmeye devam edeceğim. Negatif bir etki görürsem sizlerle paylaşırım mutlaka.

    Emniyetli sürüşler
     
  20. ali58

    ali58 Usta Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2010
    Mesaj:
    611
    Alınan Beğeniler:
    77
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali GÜRBÜZ
    Araç Modeli:
    kia cerato
    Lıquı moly markasının motor içi temizleyicisini kullanıyorum.
    Umarım faydası oluyordur:)
    Boş yeremi para veriyoruz acaba bilmiyorum


    iPhone 5S'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
     

Bu Sayfayı Paylaş