Merhaba arkadaşlar. Daha önce 3-4 ay süren yağ kaçağını zar zor halletmiştik. Güzel güzel sürerken yağ kaçağı tekrar başladı. Bu sefer damlatmak yerine resmen stop etme ardından çay bardağını dolduracak kadar. Ustamla görüştüm aracımı bıraktım. İlk olarak yağ filtresi ve karter silikonu değişti. Sorun devam etti. Sonra karterdeki hafif yamukluklar nedeniyle yeni karter aldım. Değişti ancak yağ kaçırma devam etti. Bu sefer egzantirik keçesi ve şanzıman tarafındaki keçe değişim için bıraktım. Hazır şanzıman sökülmüşken baskı balata değiştirdim. Keçelerin değişimi ile yağ kaçağı sorunu 200 km sürüş sonunda park etme ve 8 saatlik bekleme ardından 1 damla olarak düzeldi. Ancak şimdi de yağ lambası yanmaya başladı. Sorun şöyle. Araç soğukken düzde, yukarı veya aşağı durumlarda hiç bir şekilde yağ lambası yanmıyor. Ancak belli bir mesafe ve süre sürdükten sonra (25 dk-30 km) rolantide özellikle rampa yukarı, dur-kalk sonrası yağ lambası yanıyor ve gaza basınca sönüyor. Belli bir hızla gittikten sonra düzde veya rampalarda ilk rolantilerde yanmıyor ve dur kalk yapmaya başlayınca yanıyor. Yani motor yüke gelip belli bir sıcaklığa ulaşınca bunu yapıyor. Acaba sorun; - Uygun olmayan yağ mıdır? (Isınma ile gelen incelme - Şu an ki 10-40w) - Yağ filtresi midir? (Gül-al dan alınan yağ filtresi) - Yağ müşürü müdür? - Yağ pompası mıdır? (Bir forumda başka bir araç modeli için belli bir ısıdan sonra emişin düşmesi ve yağ lambası sorunu dile gelmiş) - Kartere alınan darbeler sonucu eğilmiş emiş haznesi midir? (Eski karter çok daha kötü durumda bile bu sorun karşıma gelmemişti) Konu hakkında yorumlarınızı bekliyorum. Artık bu sorun aracı çok ucuza birilerine vermeye kadar geldi. Sıkıldım ve soğudum bu araçtan.
10-40w yagdan olmaz yag filtreside olamaz gibi yag müşürü olabilir bir arkadaşımın pompası bozuldu araç dizel pica hiç arıza ışıgı yakmamıştı. karter mevzunda bişey diyemem. aracınızın yagına baktınızmı eksilme varmı.veya serviste makinaya baglayın derim.
Yağda hiç bir eksilme yok. Aksine 1 su bardağı kadar yağ koyuyorum yine devam ediyor. Bir usta tavsiyesi de istiyorum açıkçası. Götürüp hallettireyim. Korkudan binemez oldum.
Geçmiş olsun.Eğer sıkıntı sensörde değilse ya yağ hattında sıkıntı vardır,ya yağ incelmiştir ya da yağlayıcılık özelliğini kaybetmeye başlamıştır, ya da yağlama yağı pompası değişikliği gerekiyordur.Yağlama yağı basıncı önemlidir.Sensör basıncı ölçer.Pompa arızalı ise düşük basınçta basar.
1 hafta sonra senelik izne ayrılıyorum. o zaman bir ustaya götürüp neyse masrafı verip hallettireceğim.
Yağ eksilmiyorsa ve ikaz ışığı fasılalı olarak düzensiz yanıyorsa bence de sorun önce sensör ve pompada aranmalı, bu ikisinin düzgün çalıştığına emin olduktan sonra yağ hattını kontrol etmek gerekir. Umarım kısa sürede sorunu çözer, keyifle aracınızı kullanmaya devam edersiniz.
Ustamla konuştum. Daha önce de bu tür sorunlarla karşılaştığını ve sorunun büyük bir ihtimalle yataklarda olduğunu söyledi. izin zamanı gidip birlikte bakacağız. olmazsa başka çarelere başvurmam gerekecek.
Arkadasim. İlk önce Kia dan anlayan bir usta bul. Ancak kökten çözümü bu sekilde bulabilirsiniz.bu tip özel sorunlar GENEL MOTOR USTALARİNİN işi değil malesef. Yetkili servisi pek tavsiye etmesemde gittiğim serviste bir karikatür vardı. Araca can vermişler. gariban Özel bir servis kapısında KATİLİN GELİSİNİ bekler gibi korkuyordu. Tabiki isini n ehli ustaları TENZİ EDERİM. Soz meclis disina
Bugün test ettim. Eskiden rolantide belli bir ısınma ardından sürekli olarak yağ lambası kısık kısık yanıyordu. Bugün 20 km ardından yağ lambası rolantide yanmasa da gaz verdiğim gibi lamba yanıyordu. Sonra bir kaç saat bekledikten sonra 10 km daha yol yaptım. Bu sefer hiç bir şekilde yağ lambası yanmadı. Ustamla konuştum. Yataklardaki aşınmadan dolayı ısınma ile yağ basıncının düştüğünü yatakları değiştirdiğimiz için krank kollarının daha rahat hareket ettiğini ancak krank kollarındaki aşınmadan dolayı çok azda olsa yağ lambasının yanacağını söyledi. Ta ki krank kollarını frezeye sokup düzelttirene kadar bunun olacağını söyledi. Uzun bir müddet bu şekilde devam edeceğim. Sonra krank kollarını yenilemeye gideceğim.
Aynı sorunu ben de yaşıyorum. benim picantom 2006 model, araç 50-60 kilometre gittiğinde ya da 30-45 dakika motor çalıştığında ve motor devri 900 e düştüğünde yağ lambası yanıyor. serviste müşürü ve kablolarını kontrol ettiler. sorun yok dediler. ancak pompayı değiştirmeyi tavsiye ettiler.
Aynı sorunu ben de yaşıyorum. benim picantom 2006 model, araç 50-60 kilometre gittiğinde ya da 30-45 dakika motor çalıştığında ve motor devri 900 e düştüğünde yağ lambası yanıyor. serviste müşürü ve kablolarını kontrol ettiler. sorun yok dediler. ancak pompayı değiştirmeyi tavsiye ettiler.