10 Kasım LPG KABLO

SORENTO ARKA KAYDIRMA

'Sorento' forumunda emrecoban tarafından 17 Ağustos 2014 tarihinde açılan konu

  1. emrecoban

    emrecoban Acemi Sürücü

    Katılım:
    16 Ağustos 2014
    Mesaj:
    19
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İSTANBUL
    Selamlar, dün başıma gelen bir olayı paylaşmak istedim. Göbekten dönüşte yol ıslaktı bende gaza biraz fazla asılmış olacağımki araba kıç attı. kolay toparladı ama. Lastiklerde yeni gerçi, şuan 245 70 16 kullanıyorum acaba 255 45 16 kullansam bu sorun gidermi yada başka bir çözüm önerisi olan varmı?
     
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Geçmiş olsun.Genis tabanlı lastik biraz daha yol tutusunu arttırır tabiki.

    Ama aracinizda esp olsaydı çok daha rahat yol tutuşu elde edrdiniz.Yine de lastik tabanını genişletmek yakıta biraz olumsuz etki etse de yol tutusunuz artar
     
  3. emrecoban

    emrecoban Acemi Sürücü

    Katılım:
    16 Ağustos 2014
    Mesaj:
    19
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İSTANBUL
    Sanırım 255 45 16 lastik kullanmak daha iyi olacak.
     
  4. kiario63

    kiario63

    Katılım:
    19 Ağustos 2013
    Mesaj:
    0
    Alınan Beğeniler:
    315
    Şehir:
    şanlıurfa
    O ölçülerle bozuk yolda gidemezsiniz.
     
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Siz yanak kalınlığınıda düşürmek istiyorsunuz sanırım. Evet biraz konfor azakacak ve lastik çapınız düşecek. 45 enli lastikle 17 jant kullanmanızı tavsiye ederim
     
  6. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    biz bu kronik rahatsızlığı bir nebze gidermek için jant ebatının büyütülmesini tavsiye ettik. çoğu müşterimiz jant ölçüsünü 17 /18 olarak değiştirdi. olumlu sonuçlar aldık. o zamanın gözdesi . michelin diamarıs lastık ve alman dezent jant tı
     
  7. abraxas07

    abraxas07 Sürücü

    Katılım:
    10 Aralık 2012
    Mesaj:
    112
    Alınan Beğeniler:
    14
    Şehir:
    alanya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Aydın Delice
    Araç Modeli:
    Kia Sorento
    Benimkinde 255x55x18 takılı, elbette ESP 'de olunca istesem bile spin atmıyor..
     
  8. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Saçma bir öneri olacak ama bagaja kum koyun :D Araç ağırlığı motor tarafında olunca, arka taraf hafif kalınca, mecburen burun kısmı çakılıyor ve pergel gibi burun sabit dönmeye çalışıyor araç. Aman kışın dikkat edin.
     
  9. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    geniş lastiklerin kuru asfalt perf. ı iyidir.ama kaygan zeminde daha sorunludur bence ebatı bozmadan daha iii marka bakın derim.araç zaten yeterince agır.

    birde 245-70r16 dan 255-45r16 ya geçmek.pek mantık işi degil.emin olun takmayı düşündügünüz ebatla daha çok sorun yaşarsınız.
    245-70r16 yuvarlanma çapı 2355mm dir
    255-70r16 yuvarlanma çapı 1997mm dir
    hiç mantıklı degil.
     
  10. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Ben üretici tarafından belirlenen ebatlara çok önem veririm. Kapı içinde sadece iki ebat var ve bunlar 16 ile 17 inch için tanımlalar.

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  11. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    cumartesi günü eve dönüyorum . önümde benim araçla aynı renk 2005 model sorento gidiyor tam sag viraj sonrası yol kavuşumuna dik bir rampa var . yola gimek için sağakırdı ve sanırım tam gaz yaptı gözümün önünde sorento yokuşun başında arkadan patinajla birlikte sola-sağa savruldu ve 50 cm yüksekliğindeki beton orta refüje sol ön lastikten vurup havalandı ve resmen dört lastik üstüne kondu. araç hala çalışıyordu sağ arka lastik patlamış jant hafif yamulmuştu kaportada hasar olmaması hayret vericiydi.
    benim aracı sağa çektim yardıma koştum. Allahtan kimseye bi zarar gelmedi. karşı şeride bile geçebilirdi.
    genç bir bayan kullanıyordu aracı yanında babası vardı. keşke gazı kesseydiniz dedim.
    sadece arkadan itiş modda kullanırken bu araçları tam direksiyon kırıp dip gaz yapmamalısınız yoksa bu şekilde savrulabileceğini anlattım. Babası ben kullanırken bu tarz bişey olmadı diyor . :(
    2007 yılına kadar olan modellerde Esp olmadığından dikkatli kullanılması gerekli. Gerçi esp olduğunda kurtarırmıydı onuda bilmiyorum. sürekli aynı konuda yazıp uyarıyoruz ama malesef.
    aynı yokuşta 20-30 km hızla benim araçla tek başıma ilerlerken aşırı sıcak asfalta oynamak için :) dip gaz yaptığımda 255 55 18 mıchelın yeni lastiklerle kuru asfaltta araç patinaj çekiyor. tork çok yüksek.
    pikaplar gibi bizdemi bagaja kum çuvalı koysak napsak. :)
     
  12. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Esp devreye girince de acemileri korkutacak tepkiler verebiliyor araç. Süspansiyonların yumuşak olmasından dolayı tek tekere fren uyguladığında araç aniden tek noktaya yığılıyor. Geçen kırmızı ışıkta kalkacağım. Aracın ne nane yapacağının farkındayım. Çim sulamayı belediye beceremediği için yol ıslak. Sol ve sağ ön tekeri 2 sn aralıklarla frenledi esp, arkası hafif oynadı, tabii ki bu hafif de olsa yatişlar dışarıdan da anlaşıldığı için diğer şerittekiler korktu fren yapıp arkada kaldı. Esp si de binek araç gibi çalışmıyor zaten.

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    AŞKINRANCE bunu beğendi.
  13. yavuztopo

    yavuztopo Sürücü

    Katılım:
    11 Ocak 2015
    Mesaj:
    152
    Alınan Beğeniler:
    46
    Şehir:
    Istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yavuz Topo
    Araç Modeli:
    Sorento X-FORCE 2009 Model
    Haklısınız sorentolarda böyle büyük bi sorun var dikkatli olunmaması sürecinde daha kötü sonuclar da alınabilir Allah'tan daha büyük bir kaza ile sonuclanmamıs. Kummu koysak arabayı yeremi indirsek bilemedim gerçekten :)
     
    AŞKINRANCE bunu beğendi.
  14. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    18 jant ve 255 55 18 lastiklerle benim araç cadde bebesine döndü :) oldu olacak bide eıbach sportlıne spor yay takalım 5 lik olsun bitsin :) jantlarıda 22 inç yaparız dip basık :) caddeye ineriz. :)
    şaka tabi ... 3-4 binek aracımda spor yay + büyük jant (aplikasyona göre tabi) kullandım .. her anım korkulu kabus gibiydi ..
     
  15. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Alın size spor yay :) hihihi

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  16. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    [​IMG]

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    AŞKINRANCE bunu beğendi.
  17. yavuztopo

    yavuztopo Sürücü

    Katılım:
    11 Ocak 2015
    Mesaj:
    152
    Alınan Beğeniler:
    46
    Şehir:
    Istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yavuz Topo
    Araç Modeli:
    Sorento X-FORCE 2009 Model
    Dogrudur ustam ama jant çok önemli arabayı gösteriyor sizin jantlarıda begeniyorum Allah nasip ederse benimde aklımda bi kaç jant var uygun olursa değiştiricem.
     
  18. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    Malesef bijon aralığımız 5 x 139.7 fazla kullanılmayan bir ölçü
    durum böyle olunca çok seçenek kalmıyor.
    keşke 5 x 120 olsaydı :) bir sürü seçenek var..
    spacer kullanıp istediğiniz jantı kullabilirsiniz fakat 5x 139.7 boyutta spacer piyasada çok az
    özel yaptırayım deseniz tornacıya bi dünya maliyet-güvenlik sorunu-balans sorunu vs vs
    Benim jantlar dezent marka sorento'ya en çok yakışan jant bu bence :)
    Beş kollu jantlar daha çok yakışıyor . Bu yönde araştırırsanız daha hoş bir görüntü olur.
     
  19. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    Özgürlik bu işte ... Allahtan yol balçık çamurlu değil yol. yoksa tüm gün arabayı temizlerdiniz. :) Ben şimdilik karda oynuyorum. :)
    Suzuki grand vitara ve Daıhatsu Ferozayı bu tarz off road ortamlarda çok zorladım .
    Zamanında Range Rover 'a kıyamadığım gibi şimdi sorentoyada kıyamıyorum :) Öncelikle bu tarz aksiyonlar için bi takım 16 jant ve ATR lastik almam gerekli .. 18 jantta atr lastik bile bulamıyorum.
     
  20. ATES78

    ATES78 Sürücü

    Katılım:
    17 Mayıs 2015
    Mesaj:
    126
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    karabük
    Gerçek Ad-Soyad:
    ATEŞ
    Araç Modeli:
    2006
    arkadaslar mrb bende 2006 sorento var 80km hıza sabitleyip giderken 90 derecelik geniş bir viraja girdim ve viraj bayıryukarı tırmanıyordu yukardan aşagıda su akmış butun yola acacın orya girince kayacağını anladım ama hız kesmedim bakalım ne olacak diye girer girmez arkadan viraj dısına doğru kayma başladı firene kucuk dokunarak curuze controlden cıkardım aracı yani hız lanmayı durdurdum arac hicbirsey yokmuş gibi topladı kendini yani aracı tanıyan insan kensinlikle bu tank ile göt attırmaz istek dısı
     
    AŞKINRANCE bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş