Bugün hidrolik yağını değiştirdim. 2. litre castrol atf multıvehıcle full sentetik yağ aldım. motor stop durumda işe başlıyoruz . öncelikle tahliye kabını yukarı doğru çekin boşa çıkıyor. 1 litrelik pet şişeyi ortadan kesip tahliye kabındaki eski yağı tahliye kabını ters çevirip bu kaba boşaltabilirsiniz . bu aşamada isteyen tahliye kabını dıştan temizleyebilir . kabı kızaklı olan yerine takıyoruz . alt kısıımda kalan geniş hortum emiş hortumudur bu hortumu sökmeyin üstte kalan ince hortum ise geri dönüş hortumudur. üstte kalan ince hortumu pense ile kelepçesinden kıstırıp çıkartıyoruz hortumun ucuna daha geniş veya daha ince 1- 1.5 metre kadar bir hortum bağlayıp 1.5 litrelik bir pet şişe veya bir kaba ucunu takıyoruz sistemden boşalacak eski yağ bu kaba dolacak. tahliye kabını max çizgisine kadar yeni yağla dolduruyoruz. bu aşamada bir kişiye daha ihtiyaç var. marşa basmak için marş yapıyoruz 3-4 saniye içinde rezavuardaki yağ boşalıyor yağ bittiği an stop etmelisiniz buraya dikkat yağ bitmeden stop edin sistem hava yapabilir eski yağ yerdeki kaba boşalıyor bu arada tabiki. bu işlemi dordur boşalt 4-5 kez tekrarlıyorsunuz yeni yağ koy marş yap eski yağ boşalsın. eski yağ 1.6 litre civarı olana kadar bu işlemi tekrarlayın elinizde son turda 400-450 gram kadar yeni yağ kalmalı . son turda tahliye kabı boşaldığında ince hortumu yerine takıp elimizde kalan 250-300 gram yağı dolduruyoruz. kapak açık kalsın aracı çalıştırın yağ seviyesi 100-150 gram düşebilir max çizgisine kadar tamamlayın araç 5-6 dakika çalışsın sistemde hava varsa çıkar bu arada direksiyonu 10-15 kez tam sağ-sol yapın yağ hala max çizgisindeyse kapağı kapatın işlem bitti. tek kişiyseniz aracı ön lastiklerden kaldırıp motoru hiç çalıştırmadanda direksiyonu sağ sol yaparak bu işlemler yapılabilir. direksiyon yumuşadı sistemde tertemiz bir yağ oldu.
Tebrikler, bende de 2007 kia cerato var, 12 yıldır bende, muhtemelen fabrika yağı içinde, Yağı aldım, müsait bir ara değişeceğim, bu arada direksiyon sert, farkı merak ediyorum