2017 model (3.nesil) Picanto aracımın yıllık yetkili servis bakımında (30 bin km) ön fren balatalarının değişmesi gerektiği ve fiyatının 900 TL olduğu söylendi. Ben de balata değişimine yüksek ücret ödememek için sanayinin yolunu tuttum. Sanayide Picanto deyince hemen populer kasa (2013-2019) Hyundai i10 ile aynı olduğunu varsayip i10 balatası veriyorlar. Ama tabiki uyumlu değil. Çünkü 3. Nesil Picanto platformu 2020 i10 ile aynı, bir önceki nesil ile aynı değil. Elimde Picanto orjinal balatasıyla tüm Kore-Japon parçacılarını dolaştım. Ama uyumlu balata yoktu. Oto parcacılarinin şase no ile baktıkları sistem ise Picanto için fren balatası kodu vermedi. Tekrar yetkili servisle iletişime geçtim ve durumu anlattım. Fren balatası için 900 TL gibi bir ücret vermek istemedigimi bunun bir çözümü olması gerektiğini söyledim. Yedek parçadaki görevli ilgili yerlerle iletişime geçip bana dönüş yapacağını belirtti. Neyse aradan bir gün geçti ve arandım. Bana 3. nesil Picanto'nun OEM ön fren balata kodunu ve bu kodu kullanarak fren balatası üreten tedarikçilerin ve firmaların balata kodlarını vereceğini ancak piyasada bu ürünlerin bulunup bulunmadığı hakkında bilgilerinin olmadığını söylediler. Ardından telefonuma aşağıdaki marka ve parça kodları geldi. OEM 58101G6A40 DELPHI LP3363 Blueprint ADG042180 SANGSIN (Hi-Q) SP1983 METACO 3000-491 GANZ GIJ09184 Mando MBF011388R Daha sonra ben elimde bu kodlarla Kia parçacılarını dolaşmaya başladım. Şase nodan parça bulamayan parçacılar, bu kodları girince birçoğunu sipariş edebileceklerini ilettiler. Şuan için ülkemizde bulunabilen balatalar; Delphi ve Blueprint. Delphi için 440 TL, Blueprint için 230 TL fiyat aldım. Blueprint olanı sipariş ettik ve 2 günde geldi. Ürün üzerinde OEM kodla birlikte kendi kodu da yazıyordu ve Picanto 3. nesil olduğu açıkça belirtilmişti. Balataları taktırdım ve şimdilik memnunum. En azından 900 TL yerine toplamda 300 TL civarına balata değişimi yaptırmış oldum. Edindiğim bilgiler de yanıma kâr kaldı.