Merhabalar ilk aracımız olan 2004 model kia rioyu (1.5,lpgli atiker) alalı altı ay oluyor, araçtan genel olarak pek bir şikayetimiz yok fakat aldığımızdan beri motor arıza ışığı yanıyor obd 2 ile takıp tarattığımızda p0123. Throttle/Pedal Position Sensor/Switch a circuit high input. p0325. knock sensor 1 circuit (bank 1 or single sensor). arızalarını alıyoruz, silince gidiyor geri geliyor, boğaz kelebek sensörünü değiştirdim, boğaz kelebeği temizlendi iki hata da gene geliyor. Arabayı götürdüğüm bir usta hava akış metresinin geçen hava miktarını az gösterdiğini ondan bu hatayı verdiğini söylemişti olabilir mi? Daha önce başka bir araba dakullanmadığımızdan tam neyin nası olacağını da bilmiyoruz açıkcası . Gözümüze tek çarpan 100 km hızda 5. viteste sabit hızda silkeleme yaptığı,yani sabit gitmiyor illa gaz istiyor yoksa sanki vites istermiş gibi yapıyor bunu benzinde de yapıyor .(aracın baskı balatası, hava filtresi, yağ filtresi,kayışları değişti). Teşekkürler ..
Geçmiş olsun.Silkeleme için debriyaj süvicinizi kontrol ettirin.Forumda konusu var.Bazı üyelerimiz sadece süviç ayarı ile problemi çözmüştü.Throttle position sensor pedal pozisyonu yani throttle pozisyonu ile verilen gaz seviyesinin ecu da değerlendirilmesini sağlar.O problem dolaylı olarak buna etki eder mi?Çok düşük ihtimal.Hava akışmetre problemi için p100,p101,p102 ve p103 kodlarından birini vermesi lazım. Diğer kod için ise komple sensör ile ecu arası devre kontrolü yapmak gerekebilir.:Ya da değişmedi ise değiştirmek lazım.
sorunu sanırım halettim başına gelecek arkadaşlar için aktarayım, gittiğim usta 4-5 saat uğraşmasına rağmen arıza şığını bir türlü söndüremedi ayrıca kelebek sensörü kablosunu sökmesine rağmen aynı arızayı vermesi üzerine elektronikçiye gönderdi, vuruntu sensörünü de orjinali ile değiştirmemize rağmen aynı arızayı gene verdi, gitttiğim elektornikçinin başında duramadım ama 1,5-2 saat içinde tesisatı kontrol etti sigortalara da bakmış ya kablolardan ya sigortadan tesisattan bir şyler yaptı ve ışık söndü ve şimdilik geri yanmadı, sorunun çözüldüğünü düşünüyorum çünkü arıza ışığı yanıkken vites boşta ayağı sabit gazda tutunca devir inip çıkıyordu o kesildi gaza verilen tepki de arttı ingilizce sitelerde sensör değişiminden önce kablolamanın kontrol edilmesi gerektiği yazıyordu tecrübe etmiş oldum teşekkürler
Geçmiş olsun.İnşallah bundan sonra bu ve benzeri arızaları yaşamazsınız.Paylaşımınız için teşekkür ederim.Mutlaka bir kullanıcının bu bilgiler faydalı olacaktır.
Ne olur ne olmaz siz yine OBD üstünden arıza kodlarını kontrol edip olanları silin, birkaç gün sonra tekrar kontrol edin ... Gittiğiniz ustayı tanımıyorsanız ne yaptığını bilemezsiniz, öyle "usta"lar var ki arıza lamba devresini iptal edip "arızayı onardım" diyebiliyor , aklınızda bulunsun. Emniyetli sürüşler
Alşlah korusun.Haklısınız.Arıza lamba ledinin bacaklarını kesiverirler.Esnaf olmayan çok 3 kağıtçı var piyasa da.
haklısınız hocam o da aklıma gelmedi değil ama obdye en son bağladığında tararken gördüm arıza kodu yok dedi ben de takıp bakarım bir kaç gün sonra bir de led yanıyor marş basınca sönüyor inşallah hile hurda yoktur.
Yoktur inşallah.Belki sensör devresinde izolasyonu çatlamış bir kablo,şaseye temas vb. sebep olmuş olabilir.
tekrar merhabalar arkadaşlar yeni konu açmayıp buradan devam edeyim dedim. Arıza ışığı bir 100km sonrasında yine yandı ve beni hayal kırıklığına uğrattı fakat obd ile bağladığımda neyse ki (artık üzüleyimmi sevineyim mi bilemedim) farklı bir arıza kodu verdi bu sefer de p 0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) arızası alıyorum sanırım diğer sensörlerden adam gibi bilgi alınca bu arıza ortaya çıktı. Bunun için ne yapabilirim benzin de bir deneyeceğim araç içindeki lpg düğmesini kapalı konuma alınca lpg tamamen devreden çıkıyor mu yoksa hala arabaya müdahale ediyor mu? Arıza için lpg ayarına baktır malıyım, oksijen sensörünü usta temizlemişti daha yeni sprey sıkıp, katalitik için bir egzozcuya gidip mi baktırmalıyım yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler.
Geçmiş olsun.Konuda paylaşımda bulunmuştuk.Probleminiz sensör problemi de olabilir,katalitik konvertör değişikliği de gerekebilir.Ya da belki temizlik kurtarır.Ben olsam önce sensörü kontrol ettirir ya da temizletirdim.
ilginiz için teşekkürler arızayı silip benzinde kullandım 200km de vermedi hala iyi bir lpg ustasına gidip ayar yaptırmayı düşünüyorum sonucu yazarım
Merhabalar ayni sorun bendede var 2004 kia rio 1.5 benzinli aracimin lambda yani manifolda takilan sensorun urun nosunu bilen varmı acaba parcacilar değişik parca veriyorlar sonra iadesinde sorun oluyor selamlar
Merhaba. Bunlardan biri uyumludur; 1,3 yazdığına bakmayın.1,5 ile aynı sensörler. http://www.japonistan.com/urun/oksijen-sensoru_319335.aspx?CatID=110997 http://www.japonistan.com/urun/oksijen-sensoru-on-00-02_319334.aspx?CatID=110997 http://www.japonistan.com/urun/oksijen-sensoru-on-03-05_319346.aspx?CatID=110997 http://www.japonistan.com/urun/oksijen-sensoru-arka_319337.aspx?CatID=110997