10 Kasım LPG KABLO

2006 1,5 CRDI Turbo,Turbo Aktuatör Selonoidi,Şanzıman ve Motor Takozları Değişimi

'Cerato Onarım' forumunda heh tarafından 25 Mart 2015 tarihinde açılan konu

  1. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba arkadaşlar.Aracım 2006 model kia cerato 1,5 crdi comfort.2005 yılının sonunda aracımı satın aldım ve yaklaşık 10 yıldır aracımı kullanıyorum.İlk başta dizel araç kullanmadığım için biraz aracıma yabancı olsam da kısa sürede birbirimize uyum sağladık.

    2014 yılına kadar sadece garanti kapsamında devirdaim tulumbasını değiştirdim.2014 Temmuz ayında linkte bulunan konuda paylaştığım,maalesef resimleri server üzerinden silinen konuda anlattığım gibi baskı ve balatamı Sakarya da yetkili serviste değiştirttim.

    Bu değişimden sonra baskı balata ve bilyesi yeni olmasına rağmen özellikle motor ve şanzıman ile yağı soğuk olduğunda şanzıman şase üzerindeymiş gibi çalışıyordu.İçeriden bariz sesini duyuyordum.Direksiyonda ve aracın hemen hemen her yerinde titreşim artmıştı.Bu söylediklerim tabi ki havalar soğumaya başladığında daha da bariz şekilde hissedilmeye başladı.

    Öncelikle en son değişen parçalara yani yeni baskı ve balatada sebebi aradım.Hatta bunun için değişim yapılan servise kadar gittim.Onlar bu ses normal bunda bir sıkıntı yok dediler.Baskı balatayı başka bir yerde yeniden değiştirtmeyi bile düşünmeye başladım.
    Ancak bu arada daha değişimin yapıldığı andan itibaren başlayan ses araç üzerinde yol varken kasise girdiğinde ve bu suretle yaylandığında bir uğuldama,böğürme benzeri ses geliyordu.
    Sağ aks körüğünün de yırtılması ile içime sinmeyen yerli aks körüğü ile dönüşler dahil gelen bu uğuldama sesi şüphemi iç ve dış akslar üzerine yoğunlaştırdı.Daha önce http://www.kiaclubtr.com/threads/ce...ımlar-değişen-parça-fiyat-ve-izlenimler.6733/

    linkinde bilgilerini paylaştığım Yusuf Ustanın dikkanında aracın öncelikle akslar başta olmak üzere tüm parçaların kontrolünü yaptık.Akslarda sıkıntı ve boşluk yoktu.Poryalarda da.Arka tekerler,ön tekerler her şeyi kontrol ettik.
    Sonra havalar biraz daha soğudu.ve ses artmaya başladı.Bu kez emare değişmişti.Öne ilk hareket ve yavaş hızlarda sola dönerken,geri geri giderken de direksiyon sağa kırıldığında inanılmaz bir ses ve titreşim oluyordu.Motor ve şanzıman sanki direk şasenin üzerinde çalışıyordu.Yani arada sanki takoz yoktu.Bu arada Tüm takozları (Şanzıman takozu hariç,çünkü onun çevresinde ayrı bir lastik parça var ve gözle tespit etmek zor.) 2-3 kez daha önceden kontrol ettik ancak sıkıntı göremedik.Yani çatlak ya da kırılma yoktu.Ancak daha sonra ben hava filtresinin kutusunu sökerek şanzıman takozuna daha yakından kontrol ettim.Üst tarafında plastik boşluk yapmıştı.Biraz ezilmiş gibi de görünüyordu.Arabayı çalıştırıp bahsettiğim ses varken tornavida ile şanzımanı ittirdim ve ses azaldı.Hep şüphelendiğim bu bozuk takozu değiştirmeye karar verdim.Onunla birlikte motorun orta ön ve arkasında bulunan takozlarında siparişini verdim.

    Turbomda ise esasında turbo gaza yüklenildiğinde çıkan türbin sesi dışında en ufak bir ses ve http://www.kiaclubtr.com/threads/turbo-arızalarının-tespiti-ve-turbo-hakkında-bilgiler.4524/ linkinde paylaştığım sıkıntılardan hiçbiri yoktu.
    Hatta emme hortumunu sökerek yatak boşluğunu bile kontrol etmiştim.Egr temizliği sonrası tüm hortum ve devreleri temizlememe rağmen akşam hava karardıktan sonra topladığımdan toz ve ya kum kalıntısı kalmış olabilir.Onu bilmiyorum.

    Ancak turbom yaklaşık 5 bin km kadar balans sesi yapmaya başladı.Rolantide bile aracın içerisinde turbonun sesini duyuyordum.Turbonun her motor devri yükselip düştüğünde ,onunda devrinin yükselip düştüğünü ses ile anlayabiliyordum.

    Ancak bunun öncesi var.Bu ses başlamadan ne kadar önce başladı bu sıkıntı onu bilmiyorum ama,asıl ufak ufak düşük devirlerde türbin sesi gelmeye başladığında bu olayı fark ettim.Turbo devri bazen rolantide,bazen de düz yolda motor devri sabit iken yükselip düşüyordu.Bunu doğrulamak için torque pro ile motor devrini ve throttle yüzdesini takip ederek kontroller yaptım.Turbo devri kendi kendine yükselip alçalıyordu.
    Dediğim gibi bu durum ne kadar önce başladı bilmiyorum.Ancak buna sebep turbo aktuatör selenoidi idi.
    Selenoid enerjili iken aşırı ısınıyordu ve titreşim vardı.Selenoid enerjili iken sıkıntılı olduğunda ısınır ve titreşim oluşur.Sadece bu durum selenoidin arızalı olduğunu göstermez anca bunu işim gereği defalarca tecrübe etmiş bir insan olarak arada sırada bu selenoidi kontrol etmeyişimden dolayı kendi kendime de hayıflandım açıkçası.

    Turbodan dolayı çekiş düşüklüğü yoktu.Ancak yakıt sarfiyatı artmaya başlamıştı.Kış mevsimi girmiş olmasına rağmen yakıt normalin üzerinde artmıştı.Siyah ve ya beyaz duman yoktu.Yağ eksiltme de yoktu.Ses,yatak boşluğu ve yakıt sarfiyatı artışı dışında başka emare yoktu.

    Bu durum neticesinde ben de turboyu değiştirmeye karar verdim.Revize de ettirebilirdim ancak ben yenisi ile değiştirmek istedim.

    Fiyat araştırdım.Çin malı olanlara 600 TL,orijinal olanlara ise en ucuz 1065 TL KDV dahil fiyat verdiler.Ben de İstanbul a gidip (Burada bir parantez açmak istiyorum; İstanbul a otobüs ile gittim ve Anadolu yakasından Ahmet kardeşim [ahmet bey] beni alıp Avrupa yakasında İstanbul un diğer ucuna hoş muhabbeti ile götürdü ve Turboyu 1050 TL ye satın aldık.Daha sonra Orhan kardeşim ile buluştuk.Sağolsunlar çok güzel bir gün geçirdik.Her ikisine de teşekkürlerimi tekrar sunuyorum.Sonra Ahmet beni bıraktı.Sağolasınız kardeşlerim ) 1050 TL ye turboyu KDV dahil satın aldık.Turbo 1,6 cerato turbosu.Model numarası aynı.Ancak 1,5 cerato turbosu ile arasındaki tek fark salyangoz yönleri idi. 1,5 ve 1,6 dizel cerato turbo temiz hava salyongozları birbirinin aksi yönünde.Geri kalan herşey aynı.1,5 cerato turbo parça numarası ile getirildiğinde fazla satılmadığı için fiyatı 300-400 TL daha fazlaya geliyormuş.
    Bu bir sorun teşkil etmiyordu.Salyangozun yönünün değiştirmek zor bir iş değildi çünkü.

    Turbo değişimi için takozların gelmesini bekledim.Sonra da Yusuf Ustanın işlerinin hafiflemesini;)

    Önce Takozların resimleri;
    Takozlar orijinal mobis hologramlı;

    [​IMG]

    Parça numaralarını ve açıklama yazılarını daha faydalı olması açısından ekledim;
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ve turbo;

    [​IMG]

    Turboyu Güven Turbodan,yani Garrett Yetkili Distribütörlerinin birinden satın aldım.
    Fiyat KDV dahil 1050 TL

    [​IMG]

    [​IMG]

    Parça numarasına buradan bakabilirsiniz;
    [​IMG]

    Kutunun içerisinden montaj esnasında ne yapılmalı,ne yapılmamalı içerikli talimatta çıkıyor.Ve de montaj esnasında,öncesi ve sonrasında nelere dikkat edilmesi gerektiği;

    [​IMG]

    Turbonuzu revize bile ettirseniz bu kılavuzdaki talimatlar işinize yarayacaktır.O yüzden fotoğraflarını çekerek ekledim;

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Turbonun çevresi çok güzel korunacak şekilde koruyucu köpüklerle çevrelenmiş;

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Turbo üzerinde egzost,temiz hava ve yağlama yağı girişleri tapa ile yabancı maddelere karşı koruma altına alınmış;

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Ergin57, ahmet bey ve Mahir bunu beğendi.
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Konu bütünlüğü açısından ve eklenecek daha çok resim ve bilgi olduğundan ,tüm bilgiler bir arada olsun diye konuyu cevap vermeye kapattım.Sonra herkesin görüşüne açacağım arkadaşlar.Anlayışınız için teşekkürler.
     
  3. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.948
    Alınan Beğeniler:
    875
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Hayırlı olsun Hakan bey ;)
     
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Teşekkür ederim Serdar Bey sağolun.:)
     
  5. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Oooo yepyeni gıcır turbo ile nice kilometrelere Hakan biraderim ;) Bir tık büyüğünü alsaydın keşke 200 hp ye yol alırdık :D :p
     
    gogo46 bunu beğendi.
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Teşekkür ederim biraderim.
    Araba 2 3 yaşında olsaydı belki.

    Boşver biraderim.Bu arada çıkanıda baland yaptırıp yataklarını değiştirteceğim.Yedek olarak duracak
     
    gogo46 bunu beğendi.
  7. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Tabiiki artık kurt olgunlaştı daha sakin hayat sürmeli :D , bir dakika şimdi elinde 2 turbo oldu :D :D yine şeytan dürttü :D
     
  8. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Evet 2 turbo
     
  9. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Konunun devamı;
    Turbonun parça numarasını tabela üzerinden de okumanız mümkün.
    [​IMG]

    Konunun başında belirttiğim gibi bu turbo ve parça numarası 1,6 dizel cerato motoru turbosuna ait.Ancak 1,5,1,6 crdi turbolar her ikisi farklı parça numaralarına sahip olduğu halde aslında turbo aynı turbo.Sadece emme salyangozu hava çıkış borusu bağlantı yönü farklı.1,6 dizel ceratolarda turbodan çıkan basınçlandırılmış hava motorun alt tarafından intercoolere gidiyor.1,5 ceratolarda ise yukarıdan.Yani 180 derece ters yönden hava çıkışı oluyor.Ancak bu salyangozu çevirmek mümkün ve zor bir iş değildi.Ben de aşağıda gösterdiğim saplamaları gevşeterek salyangozun çıkışını 180 derece ters yöne çevirdim.

    [​IMG]

    Ancak bunu yaparken herhangi bir hata yapmamak ve saplamaların sıkılığını,elimde bir tork anahtarı ve tork değerleri olmadığı için,tümünü aynı sıkılıkta sıkabilmek maksadı ile markaladım.Türbin rotor keysi ile saplamalar arasında markalamaları yaptım.

    [​IMG]

    Ve tek tek saplamaları gevşeterek salyangozu çevirdim;
    [​IMG]

    Çevirme işi bitince tekrar sıktım.
    [​IMG]

    Daha sonra değişimi yapmak için Yusuf Ustanın yanına gittim;
    Değişecek olan tüm kulak ve turbo parçalarını bir araya getirip başladık Yusuf Usta ile beraber parçaları sökmeye;
    [​IMG]

    Turbo ile bağlantısı olan tüm emme ve basınç hattı temiz hava kısmını sökmeye başladık;
    [​IMG]

    [​IMG]

    Turbo üzeri ısı kalkanını ve egr valfi bağlantısını söktük;
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Yağlama yağı basınç hattı ve geri dönüşünü söktük;
    [​IMG]

    [​IMG]

    Üst taraftan yağlama yağı bağlantısı;
    [​IMG]

    [​IMG]

    Yağlama yağı tapa ve pulları;
    [​IMG]

    Rahat çalışabilmek için ve turboyu sökebilmek maksadı ile egr valfi ve egzost manifolduna bağlantı borusunu sökmemiz gerekiyordu;
    [​IMG]


    Egr borusu temizdi.Ve de egr valfi;
    [​IMG]
    EGR Valfi;
    [​IMG]
     
  10. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Yağ geri dönüş borusunu söktük;
    [​IMG]


    Yakından turbo yağ blok çıkışı;
    [​IMG]

    İntercooler çıkışından sonra akünün hemen yanında bulunan küçük role ve gds scan bağlantı noktasına üzerinde taşıyan kutunun alt tarafında bulunan kablo bağının sürtüne sürtüne aliminyum intercooler çıkış borusunu aşındırdığını ve az daha geç kalsak ve fark etmesek boruyu deleceğini tespit ettik.Sonra orayı mastik ile izole ettim;
    [​IMG]

    Bahsekonu kablobağı ve kutu;
    [​IMG]

    [​IMG]

    O arada şanzıman takozunu değiştirmek için akü tablasını söktük;
    [​IMG]
    Akü tablası çıktıktan sonra görüntü;

    [​IMG]

    Problemli olan şanzıman kulağı;
    [​IMG]

    Görünürde normalde bir şey yok gibi duruyor takoz.Ancak gerçek durum öyle değil;
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Turboyu egzost manifoldu ile birlikte sökmeye karar verdik ve katalitik konvertör ile egzost devresinin bağlantısını ayırdık;
    [​IMG]

    [​IMG]

    Bağlantılara wd 40 sıkıp bekledik ve sonrasında manifolddan aldık;
    [​IMG]

    [​IMG]
    Eski turboyu egzost manifoldu ve konvertörden ayırmak için tezgah üzerine aldık;

    [​IMG]

    [​IMG]

    Katalitik konvertörün iç görüntüsü;
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    [​IMG]

    [​IMG]
    Egzost manifoldu;

    [​IMG]

    [​IMG]

    Manifold portları da gayet temizdi;
    [​IMG]

    [​IMG]

    Merak ettiğimden ve emme tarafı kanatlarını kontrol etmek için emme salyangozunu söktüm;

    [​IMG]

    Pervane sağlamdı.Gözle tespit edilebilecek parça erozyonu ve sürtme yoktu;
    [​IMG]

    Aracımın üzerindeki orijinal turbo ve parça numarası;
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Emme tarafında sızdırmazlık için kauçuk oring mevcut;


    [​IMG]

    [​IMG]

    Yeni turbo ile manifold ve katalitik konvertör bağlantısını yapmaya başladık;
    [​IMG]

    Sökerken saplamaların bazıları uzun bazıları kısa olduğu için neyi nereden söktüğünüze iyi bakıp markalamanızda fayda var.Yeni montaj kiti de kullansanız bu gerekli;

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    pascalim bunu beğendi.
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Turboyu monte etmek için hazırlaklara başladık.Aynı metal conta ve sızdırmazlık elemanlarını tekrar kullandık.Kullanmadan önce yüzeylerini ve oturduğu yerleri temizledik;
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    İntercooleri de söküp temizlemeye niyetlendik ki turbo değişiminde bunun yapılması iyidir,ancak el ve anahtar girmeyen yerler mevcuttu ve sökebilmek için ön tamponu indirmek gerekiyordu.Ben de bunu istemedim ve sadece hava tuttuk intercoolere ;
    [​IMG]

    Montaja devam ettik;

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    pascalim bunu beğendi.
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Turbo montajı bittikten sonra kulakçıkları monte etmeye başladık;
    [​IMG]

    [​IMG]

    Eski takozlar;
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Şanzıman takozunu sökmek için sol ön tekerlek çıktıktan sonra resimdeki yerlerdeki 2 adet plastik tapanın çıkarılması ve orada bulunan 2 adet saplamanın sökülmesi gerekiyor;

    [​IMG]

    Çıkan şanzıman takozunda ezilme ve deformasyon tespit ettik;
    [​IMG]

    [​IMG]

    Bu ezilme yüzünden neredeyse tekrar baskı balata değiştirecektim.

    [​IMG]

    Değiştirildikten sonra çıkan parçalar;
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Son olarak turbo aktuatör selenoidini de değiştirdim;
    [​IMG]

    Aracın turbosu değiştiği için yağlama yağı ve yağ filtresi,hava filtresi de yenisi ve orijinali ile değiştirildi.Ekstra olarak 2 adet çelik uzun saplama aldım.4 TL ye.Yağı kendim getirdim.Yağ ve hava filtresini de.

    Toplam turbo değişim,yağ/filtre bakım ve değişimi,yağ devreleri ve egzost manifoldu temizlik ile 3 adet motor ve şanzıman takozu değişimi işçiliği olarak sarf malzemeleri de içerisinde olmak üzere 220 TL verdim.Ek olarak balatalar kontrol edildi,yürür aksamın tamamı kontrol edildi,Kızdırma bujileri kontrol edilerek sağlam olduğu görüldü,Egzost devresi ve kaçakları kontrol edildi,Boru ve bağlantılar kontrol edildi vb kontroller yapıldı.
    Yusuf Usta bütün gün bu işlerle uğraştı.Bende söküm ve takım esnasında yardım ederek işini rahatlatmaya çalıştım.

    Tüm bu işlemler bittikten sonra kitapçıkta yazdığı şekilde tüm maddeleri yapmış olarak motoru ön yağlama yapmaya çalıştık ve sonrasında start ettik.Birkaç dakika rolantide çalıştırdıktan sonra yağ ve hava kaçağı kontrolü yaptık.Sıkıntı olmadığını gördük ve arabanın alt muhafazasını yerine takıp indirdik;

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Sonuç olarak takozlar değişince araçta titreşim ve ses inanılmaz azaldı.Turbodan ötürü çekiş arttı.Yakıt tüketimi inanılmaz azaldı.Aracın hidrolik olan motor takozunu değiştirmediğim için özellikle rolantide içeride titreşim ve direksiyonda titreşim iyice hissediliyordu.Daha sonra geçen hafya Cuma günü de onu değiştirdim ve araç inanılmaz sessiz ve titreşimsiz oldu.

    Yeni turbo ile 3000 km kadar yol yaptım.Gayet memnunum.İlk 1000 km rodaja dikkat ettim.
    Turbosunu revize ettirecek ve ya değiştirecek arkadaşlara kılavuz olması dileklerimle;)
     
    Son düzenleme: 5 Nisan 2015
    mavidis, pascalim, ahmet bey ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  14. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Üstadım yine bol detaylı bir anlatım oluyor ellerine sağlık , ilgiyle okumaya devam ediyorum ;)
     
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Teşekkür ediyorum biraderim.Araç gerçekten çok keyifli hale geldi.Sıfır titreşim ve ses.Değişimden önce ve sonra ses seviyesini ölçtüm telefondaki uygulama ile .Yine buradan paylaşırım.İnanılmaz bir desibel azalması oldu.
    Maşallah:)
     
  16. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Hakan biraderim an itibari ile motor kaç bin km'ye geldi ? Yağ yakma durumun nedir 10.000 km de ?
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Maşallahı var biraderim.Gözle görülür bir eksilme olmuyor.Yağ değişeli 3000 km kadar oldu.Öncesinde de gözle görülür bir eksilme yoktu.Her hafta seviye kontrolü yaparım.10000 km olunca zaten yağı değiştireceğim.O zaman paylaşırım.Araç 99 bin kmye merdiven dayadı.
     
  18. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Maşallah diyeyim bende , tam sentetik mi tercih ediyorsun son zamanlarda ? yani 15.000 km dayanan ürün kullanıp 10.000 km de mi değiştiriyorsun ?
     
    heh bunu beğendi.
  19. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Evet biraderim.Castrol edge 5w40 turbo diesel.Gerek yok 15 bin km beklemeye.Türkiye şartlarında bence 10 bin km iyi.;)
     
  20. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    :) ohh miss damarlar sağlam tansiyon düşük olur tabii :)
     

Bu Sayfayı Paylaş