Merhaba arkadaslar, 2011 Ceed 1.6 crdi aracim icin baski balata yenilemeyi dusunuyorum. Uzakdogu arac markalari icin exedy-daikin ve aisin i duymustum. Araci icin bu markalari kullananlar var mi ? Veya baska marka onerirmisiniz. Bir de aracimda soyle bir sikinti var; Kalkislarda ve vites degisimi sonrasi yigilma ve sonrasinda birden gaz yiyerek hizlanma yapiyor.Ozellikle 2 ve 3 viteslerde. Bu sorun baski balata dahilinde midir? Yoksa motor kurum ve enjektor temizligi ile mi alakalidir ? Yakiti da artti gibi. Duz yolda hizlanirken 2000-2500 devirlere geldiginde vites gecerkenb anlik tuketim 13-14 lere firliyor. Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler.
Merhaba aracın km si nedir ve en son ne zaman değişmiş ben o araçtan kullanmıştım çokta keyifli bir araçtı eger 2500 devirden sonra araç kendini toparlamıyorsa muhtemelen balata zafıylamıştır bence servise git orda değişim yapsınlar dışarda yaptırmıştım yapamadılar birdünya masraf ettim olmadı sonra tekrar servise gitmek zorunda kalmıstım en azından servis yaptıgı işin arkasında duruyor dışarda muhatap bulamıyorsun bilgin olsun
86 binde aldim araci,suan 91 binde.ikinci sahibiyim.ilk sahibinin degismemis daha once baski balata.yetkili serviste yaptirmak isterim fakat cok ucuk rakamlar cekiyorlar Adem Bey.90 bin agir bakimini yeni yaptirdim mesela icime sinsin diye kiydim paraya. Uzun yol yuksek hizlarda problem yasamiyorum. Sehir ici trafikte hizlanmalarda oluyor yukarda belirttiklerim. Isinin ehli biyer bulabilirsem yaptiricam mecbur.
benim aracıma dışarıda hundaı era balatası takmışlar gidişinde kalkısında hiç problem yoktu ama yoğun trafikte ve dur kalklarda araba vitese geçmiyordu ve debriyaj taş gibiydi kimse kabul etmedi orj taktık dediler taki serviste ögrendim ben era balata taktıklarını sonra götürdüm yapılan yere gözümün içine baka baka yalan söylediler onca tartışma kötü söz de çabası ama hakkımı helal etmedim 650tl paramı aldılar 1150 tlye serviste tekrar yaptırdım araba kendine geldi ban sorarsan iyi bir tanıdık ustan yoksa araca binicem daha dersen direk servise git derim birazda pazarlık yap tekkar gülal erbek oğluşlar hepsinden fıyat al bazen iyi fiyat denk geliyor çünkü
Valeo markada tercih edebilirsiniz. Forumda çok övgü alıyor ayrıca kia'ların orijinal baskı balatası.
Valeo'nun 832086 numaralı debriyaj kiti işinizi görür ... Bu set ki bizim grubun Ceed / Cerato / Carens / Venga / Accent / i20 / i30 araçlarında kullanılıyor, çok yüksek ihtimalle yetkili servisten alacağınız kitin kutusunda Kia/Hyundai yazacak ancak metal parçaların üstünde Valeo damgası olacaktır Bahsettiğiniz yığılma toparlanma durumu biraz çetrefilli, dişler tam tutmuyor o arada kaçıyor sonra tam kavrama sağlandığında araç normal gücüne kavuşuyor gibi düşünülebilir ancak bunun başka sebepleri de olabilir. Direkt baskı/balata demek yanıltıcı olabilir, incelemek başka testler yapmak lazım tam adresi bulmak için. Keyifli emniyetli sürüşler [ Not : Valeo parça numarası Kia/Hyundai D4FB motor ve M6CF3 Mekanik Şanzuman içindir. Kaynak VALEO ]
Bilgilendirme icin tesekkurler Fatih Bey,internetten bir arastirayim o zaman belirttiginiz kiti. Zamaninizi calmak istemem ama,bu yigilma ve sonradan toparlanma olayi icin diger sikintilar ne olabilir acaba ? Bir fikriniz var mi? Yakitin artmasini enjektor ve kurum temizligine baglayabilir miyiz ?
Yığılma ve toparlanma yakıt sisteminin tümü ile alakalı olabilir yani mazot filtresi, yüksek basınç pompası, enjektörler ve yakıtın kendisi ... Birden çok ihtimal sayabiliriz bu durum için, ancak bu hadise sadece baskı ya da balatanın tam görevini yerine getirememesi ile de yaşanabilir. Sadece vites değişimlerinden sonra oluyorsa akla öncelikle aktarma organı gelir ancak düz yolda araç viteste giderken de yapıyorsa başka şüpheler doğar. Misal ayağınızı gazdan çektiniz, yakıt akışı durdu sonra tekrar yavaşça gaz verdiniz ve yine yapıyorsa durum farklı olur (debriyaja hiç dokunmadan tercihen eğimsiz bir yolda yapmanız lazım bunu). Forumda baskı balata kontrolü ile ilgili detaylı açıklamalar var, müsait bir alanda (otopark, geniş bahçe, trafiksiz yol) bu testleri uygulayarak debriyaj setinin durumu hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Ayrıca aklıma gelmişken yazayım, çok elzem bir durum yoksa asla seti parça parça değiştirmeyin. Bazen ustalar balata sağlam baskı bitikmiş, sadece onu değiştirelim ucuz olur falan derler. Tamam ucuz olur ama en sağlıklı çözüm seti komple değiştirmektir, hem parçaların genel ömrü hem tam uyum ve verimli çalışma için önerilen budur. Keyifli, emniyetli sürüşler.
Baski balatanin bitik oldugunu yokus cikarken cok hissediyorum 2-3 haftadir. Gazliyorum,devir yukseliyor ,motor bagiriyor fakat arac ayni oranda hizlanmiyor. Duz yolda kalkislarda da sehir ici trafikte ara hizlanmalarda da ayni sekilde. Geri vites takili yokus asagi iken kacirma testi de yaptim,makul diyemiyorum. Rolantide sorun yok mesela,ama kalkislarda ve vites gecislerinde silkeleme de yapiyor. Filtreler yeni degisti,yakiti da shell den aliyorum. Baski balata set olarak degismesi dediginiz gibi mantikli olan. Bakalim,umarin cebimizi cok yakmadan bu islemleri halledebilirim ins. Kurum temizligi de yaptirirsam sanirim epey keyifle surmeye devam ederim.Masallah baska bir sikintisi yok cok sukur.
Kurum temizliği için (eğer aşırı bir tıkanıklık yoksa) Würth Dizel Enjektör temizleyici katkı kullanabilirsiniz, ilk kullanımda biraz yoğun bir karışım (yarım depoya 300ml gibi) sonrakilerde tam depoya 300ml tam kutu uygulayabilirsiniz. Forumda bu konuda bolca yazımız var, vakit bulursanız arama yapıp ulaşabilirsiniz Faydalı olacaktır. Keyifli, emniyetli sürüşler
@AnGeLdUsT Merhabalar ,aynı sıkıntıları bende yaşıyorum ,baskı balatanı değiştirdinmi ?sıkıntılarını çözdünmü?
Daha dun degistirdim hocam.cok detayli test edemedim fakat bariz bir sekilde silkeleme,titreme ve cekisten dusme olayi kayboldu. Egr ve manifold temizligi de yaptirdim. Yanliz anlamadigim bir durum var,aracin kavrama noktasi baski balata degisiminden sonra biraz daha geriye kaymis.Sebebi hakkinda arkadaslarin yorumlarini rica ederim.
Baskı balatanız yeni olduğu için yukarıda kavrıyor.Aşındıkça aşağı inecektir. Hayırlı olsun. Düzeltme: Yanlışlıkla tam tersini yazdım.Doğrusu balata eskidikçe debriyaj daha yukarıda kavrar.
Sagolun hocam. Yanlis mi biliyordum bu zamana kadar acikcasi anlayamadim,cunku her yerde baski balatanin eskidikce geride kavrayacagi ve sertlestigi yazilmis.
Evet ozelden yazdığınız mesajda belirtmiştim.Debriyaj üst merkez rodu bu.Ayar vidası debriyaj pedalı alt tarafında.
Sanırım debriyaj baskı seti sonrası kavrama noktasının daha yukarı taşınması normal. Fakat ben bu noktayı aşağıya almak istiyorum. Fotoğraftaki vida ile mi bu ayar yapılabilir? Teşekkürler Sent from my Lenovo P1a42 using Tapatalk