OKTAY USTA LPG LPG KABLO

Cerato Arıza Onarımları (Arıza Semptomları,Tespit,Sonrası Yaşananlar,Çözümler)

'Cerato Onarım' forumunda heh tarafından 26 Ekim 2014 tarihinde açılan konu

  1. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.799
    Alınan Beğeniler:
    9.390
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba arkadaşlar.Ceratolarımızın periyordik bakım dışına yaşadığımız arızalarla ilgili detay bilgileri burada paylaşalım lütfen.Arıza Semptomları,Arızaların Nedenlerinin Tespiti,Onarım Sonrası Yaşananlar,Arıza giderilince zincirleme olarak başka çıkan tetiklenmiş problemler,Arıza tamamen giderilince izlenimler,Çözümler gibi paylaşımlarımızı bu sekme altında paylaşalım.Ayrı ayrı konu açıp bu sekmeyi arıza onarımı açısından bilgi havuzu olarak donatalım:)
     
  2. ahmet bey

    ahmet bey Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    2.535
    Alınan Beğeniler:
    1.055
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    AHMET
    Araç Modeli:
    DOBLO 1,3 MULTİ CARGO
    Bugün ceratodream Metin abi ile aracımı göstermeye ümraniye sanayiye Metin abimin arkadaşı Erol ustaya gittik fiyat almak için bir baktım araç olmuş bitmiş.

    Araacımdaki sıkıntı benden evvelki şahsiyetsizin salıncağın burcunu yalama etmesi sebebiyle salıncağın burcunu traverse kaynatması ve salıncağın sabit olması sebebiyle;

    Salıncak amortisörü patlattı, amortisör kulesini deforme etti ve sağ aks tasıyıcısının içini bozup bilye dağıtmasıyla son buldu ses yapması sebebiyle gittiğim usta sıkıntıyı 10 dakikada belirleyip işimi 4 saat gibi bir zamanda halletti ellerine sağlık..

    Yapılan işlemden sonra orjinal haline dönmüştür.

    Kullanılan malzemeler;
    Sağ amortisör kulesi 80 tl (orjinal)
    Sağ amortisör 175 tl (orjinal MANDO)
    Sağ salıncak 125 tl (OEM)
    Sağ aks tasıyıcı 150 tl (orjinal)
    Sağ taşıyıcı bilyesi 60 tl (orjinal)
    Sağ salıncak civatası 1 tl
    Rot işçiliği 30 tl
    Usta ve torna kaynak işçiliği 170 tl (Diş sıyıran bir parca çıkarılıp orjinal haline getirildi)

    Toplam 791 tl


    Arıza tespit ücreti adı altında alınan helal etmediğim 25 tl hariçtir.
     
    u_d_cicek ve heh bunu beğendi.
  3. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.799
    Alınan Beğeniler:
    9.390
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Teşekkür ederim kardeşim.Güle güle kullan.
     
    ahmet bey bunu beğendi.
  4. ahmet bey

    ahmet bey Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    2.535
    Alınan Beğeniler:
    1.055
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    AHMET
    Araç Modeli:
    DOBLO 1,3 MULTİ CARGO
    Saol Hakan abim sayenizde hallettik sonunda
     
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.799
    Alınan Beğeniler:
    9.390
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Estağfurullah kardeşim.Olur mu?
     
    ahmet bey bunu beğendi.
  6. ahmet bey

    ahmet bey Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    2.535
    Alınan Beğeniler:
    1.055
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    AHMET
    Araç Modeli:
    DOBLO 1,3 MULTİ CARGO
    Abi ben söyledim sen bir yol gösterdin ordan Metin abi bir yol gösterdi bir baktık hiç akıldı yokken yaptırmak fiyat almak için gitmişken oldu bitti gitti.
     
    heh bunu beğendi.
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.799
    Alınan Beğeniler:
    9.390
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Eyvallah kardeşim.
     
    ahmet bey bunu beğendi.
  8. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.545
    Alınan Beğeniler:
    3.732
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Ahmet hayırlı olsun benimde muhtamelen arka iki amortisorde patlak
     
    ahmet bey bunu beğendi.
  9. ahmet bey

    ahmet bey Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    2.535
    Alınan Beğeniler:
    1.055
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    AHMET
    Araç Modeli:
    DOBLO 1,3 MULTİ CARGO
    Saol Mahir abi biran evvel değiş abi benim fikrim salıncaktan amortisör gitti sonra kulesini yedi en son akş taşıyıcısını ve bilyeyi sıkıntıyı başta halletmedim tetikledi herşeyi öğüttü anlıyacağın sağ tarafı.. Geçmiş olsun abi
     
  10. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.545
    Alınan Beğeniler:
    3.732
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Ahmet duygusal sebeblerden bekliyor uzun yol v.s olursa babamin clio4 var onu kullanacam
     
    ahmet bey bunu beğendi.
  11. ahmet bey

    ahmet bey Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    2.535
    Alınan Beğeniler:
    1.055
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    AHMET
    Araç Modeli:
    DOBLO 1,3 MULTİ CARGO
    Anlaşıldı abi bendekide duygusal bekliyodu bir fiyat alalım ne kadara oluyo derken duygularıma tercüman oldular saolsunlar.

    Bu kadar çok duygulanacağını bilsem şimdiye bırakmazdım.
     
    heh ve Mahir bunu beğendi.
  12. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.545
    Alınan Beğeniler:
    3.732
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Bu iyiydi
     
    ahmet bey bunu beğendi.
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.799
    Alınan Beğeniler:
    9.390
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Güle güle kullan Ahmet.
    Siz de en kısa sürede onartırsınız inşallah Mahir Bey.
     
    ahmet bey ve Mahir bunu beğendi.
  14. ahmet bey

    ahmet bey Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    2.535
    Alınan Beğeniler:
    1.055
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    AHMET
    Araç Modeli:
    DOBLO 1,3 MULTİ CARGO
    Saol Hakan abi :)
     
  15. ceratodream

    ceratodream Ralli Pilotu

    Katılım:
    29 Haziran 2011
    Mesaj:
    4.215
    Alınan Beğeniler:
    1.292
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yıldırım yıldırım
    Araç Modeli:
    Cerato
    bu konuda sorusu olanlara cevap yazacagım.tecrübelerimi paylaşacım ama bazen bazı sesler farklı arızada olabiliyor test sürüşünde ben fark ediyorum.sadece ses yeterli olmuyor.misal ahmet benim arabaya binince debriyaj pedalının ne kadar yumuşak oldugunu gördü.
    yani sizde baskısı sertleşmiş bir arabaya bindiginizde hemen anlarsınız.
    ama o araca alışan anlayamaz.
    bilmediklerimde olabilir 2008-2014 o süre zarfında bir bayaa tecrübem oldu.
    1-baskı balata
    2-fren
    3-viraj demiri burç vs
    4-turbo
    5-yakıt filtresi vs.
    6-son olarak şu (1700 dev-2100 dev) silkeleme olayı var ön arka motor kulaklarını degiştigimde geçerse silkeleme demekki motor kulaklarından
    7 -amortisörleriniz sachs olsun.bulabilirseniz
    8-emme manifoltu sökümü vs.
    9-debriyaj üst ve alt merkez hataları gibi gibi konularda
    10-aks kollu hataları
    aracın kısmen yaptıgı tepkiler kendini ele veriyor hemen ben arızlalıyım diyor bana
     
    ahmet bey bunu beğendi.
  16. ubykh

    ubykh Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    1.868
    Alınan Beğeniler:
    1.340
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin
    Araç Modeli:
    Aracım Yok :)
    Merhaba Arkadaşlar, aracımın sol ön teker tarafından yaklaşık 15 günden bu yana yoldaki küçük kasislerden geçerken lakır lakır sesler gelmeye başladı, hafta sonu cumartesi günü kia yetkili servisi olmadığı için sanayide çok iyi tanıdığım ve bilgisine güvendiğim ustalara götürdüm. test sürüşüne çıktık sesi duydular ve lifte çektiler, bütün ön düzen sistemlerini kontrol ettiler, amortisörlerden tutun alt tablaya kadar, hiç bir şey bulamadılar her iki usta da bu mekanik sesi değil dediler. Arıza tespit edilememişti ve kafama takılı bir şekilde eve geldim. Çalıştığım kurumun yani Üniversitenin taşıt bakım işletme birimi var ve bu birim benim çalıştığım Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığına bağlı, burada memur olarak görev yapan motor ve mekanik teknisyenleri var, kurumumuzdaki tüm araçların bakımı arıza tespiti gerekirse olanaklar ölçüsünde tamiratı burada yapılıyor. Öğleden sonra telefon ettim durumu anlattım, Abi hemen getir bakalım dediler, Üniversite kampüs içerisinde test sürüşüne çıktık, onlarda duydular sesi ve aracı kanala çekip direksiyon düz bir şekilde aracı stop ettiler. Teknisyenlerden birisi direksiyonun başında direksiyon boşluğu mesafesinde sert şekilde sağa sola sürekli olarak çevirdi, diğer teknisyen arkadaşta kanalda sol taraftaki rot milinin körüğe girdiği yeri tuttu ve aracın yolda giderken çıkardığı ses aynen çıktı ve arızayı tespit ettiler. Kanala bende indim ve lakırtı sesini orada daha net bir şekilde duydum. Rot milinin değişmesi gerektiğini söylediler, bu arızanın tespit süresi test sürüşü dahil 15 dakika sürdü. Oysa sanayide, sabah 08:30 dan öğle 13:30 a kadar uğraştık, arızayı tespit edememiştik. Teknisyen arkadaşlar rot milini değiştirdiğim takdirde rölantideki direksiyonun hafif titremesininde geçeceğini söylediler, İskenderun Kia yetkili servisi bunun için motor ve şanzuman kulaklarını değiştirecekti, sanayideki usta sağlam olan viraj demir lastiklerini değiştirmişti. Arkadaşlar sonuç olarak, en iyi tanıdığımız, güvendiğimiz servis ve sanayi ustası bile bizi kazıklamak için kırk taklayı birden atıyorlar, bir sürü para alıyorlar, sanki biz bu paraları yerden topluyoruz, alın terimiz o paralar, sen eğer o parayı haketmeden alıyorsan haram zehir zıkkım olsun, tabi bu söylemim işini dürüst yapan sanayi ve yetkili servisleri kapsamıyor. Yakın zamanda yaşadığım bu durumu sizlerle paylaşmak istedim arkadaşlar.
     
    Cccezmiii, heh, ahmet bey ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  17. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    Hüseyin Bey oto sanayide pek çok usta deneme yanılma yolu ile arıza tespiti yapıyor. Eğer ki; ustanın daha önceden deneyimi varsa sorgu ve gözlem ile arıza tespiti yapıyor. Eğitimli ustalar ise arıza tespitinde deneyimleri olmasa da eğitimlerinin verdiği artılarla arıza tespitlerini daha kolay yapıyor. Dolayısı ile lüzumsuz parça değişimi, vakit kaybı ve şikayetin giderilememesi gibi sorunlar çıkmıyor. Burada da mesleki eğitimin önemi ortaya çıkıyor..
    Geçmiş olsun..
     
    heh ve ubykh bunu beğendi.
  18. ubykh

    ubykh Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    1.868
    Alınan Beğeniler:
    1.340
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin
    Araç Modeli:
    Aracım Yok :)
    Sevgili Ali Ağabey, çok teşekkür ederim, tespitleriniz son derece doğru, bu bağlamda özellikle yetkili servislerin mutlak surette bu işin eğitimini almış ustalarla çalışması gerektiği gerçeğini ortaya koyuyor. Benim şikayetlerime yetkili servis dahil sanayi ustaları, motor ve şanzuman takozları, ön ve arka amortisörler, z rotları, amortisör kuleleri ve bir sürü arıza tespiti yaptılar ve bedeli 2000 TL civarındaydı. Bizim kurumun ustaları bu söylenenlerin hepsine baktılar, sadece 30 TL civarındaki rot mili denen parçanın değişmesi gerektiğini ve diğer aksamlarda hiç bir sorunun olmadığını belirlediler. Aradaki farka bakın, haksız yere benden alınan paraya isyan ederim ben, kim etmez ki? İşinin ehli karakterli hakkaniyetli usta bulmak gerçekten çok zor, bu durumda kimlere güveneceğiz? tekrardan çok teşekkür ederim Ali Ağabey, sevgiyle kalın.
     
    ahmet bey ve kanikarali bunu beğendi.
  19. ahmet bey

    ahmet bey Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    2.535
    Alınan Beğeniler:
    1.055
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    AHMET
    Araç Modeli:
    DOBLO 1,3 MULTİ CARGO
    Abi geçmiş olsun ve hayırlı olsun diyim arızayı tespit etmeleride önemli yakın zamanda benim başımdan geçenlerde belli Metin abimin ustası Erol usta 10 dakikada çözdü 2 sefer 100 metre gittik geldik ondan sonra anladılar olayı bende olan kronikleşmiş durumu kökünden temiz olsun diye herşeyi orjinaliyle değiştirdik sıkıntı yok şu anda sizi gerçekten iyi anlıyorum servis sökme takma işine 300 tornacıda 150 falan alır parçalar 565 tl aks taşıyıcı ve bilyası hariç bide onlar olsa hesaba koyun servisten 2000 liraya anca çıkacam ama saolsunlar uygun bir meblada aracım orjinal parçalarla yapıldı şimdi dediğiniz gibi bazen en umduklarınızdan bulamadığınızı en ummadıklarınız buluyo sizin çalışan arkadaşlar gerçekten işinin eğliymiş.
     
    heh ve ubykh bunu beğendi.
  20. ubykh

    ubykh Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    1.868
    Alınan Beğeniler:
    1.340
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin
    Araç Modeli:
    Aracım Yok :)
    Teşekkür ederim Ahmet kardeşim, size de geçmiş olsun, evet arkadaşlarımız işinin ehli, bunun eğitimini almışlar ve çok tecrübeliler,
     
    ahmet bey bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş