Arkadaşlar aracımı 2.el 49bin kmde aldım öncelikle çok memnun olduğumu belirtmek isterim lakin kafama takılan, şanzıman hakkında birkaç sorum var 1.Baskı balata değişimi(kullanıma bağlı tabi)ortalama kaç binde değişir ve ne kadar masraf açar başımıza? 2.Kavrama dediğimiz şey baskı balata ile aynı şeymi değişecekse maliyeti ne olur? 3.Mekatronik veya diğer parçalarda sorun yaşamamız halinde ne kadar masraf çıkar nette yazılanlar pek iç açıcı değil,çift kavrama şanzıman bakım maliyetlerinin yüksek olduğu söyleniyor ve servis iyi niyet garantiside kesin değil (servisle görüştüğüm kadarıyla söylüyorum) Hülasa kullanımı keyifli bu araç ve şamzıman ilerde bizi azami olarak ne kadar üzebilir?Tecrübe ve fikirlerini paylaşan forumdaşlara şimdiden teşekkür ederim..
dcd şanzuman verimli bir okadarda kullanılması dikkat isteyen bir şanzumandır. kalkışlarda araca ilk hareketi siz vermelisiniz. yani araç vitese takınca kendiliğinden kalkmamalı. duruma anında da mümkün olduğu kadar viteste tutmayın. bu huhusa dikkat edin ömrü uzun olsun.
Benim aracımda 100bin km de 7 ileri DCT. Hafif yokuşlarda ve soğukta ilk kalkışta şanzıman silkeliyor. Baskı balatadan olabilir mi? Thamini servis fiyatını bilen var mı?
Yeni Kia Cerato su olup ta bu durumu kafaya takmayan kişi ya zengin yada umursamaz. Ben arabadan soğudum sürmek bile gelmiyor içimden. Hocam kalkışlar da manuel kalk, hatta bütün vitesleri manuel kullan, deviri 2.5 - 3 arasında değiştir. Yada sport modda kullan. Dur kalk ta freni sonuna kadar bas.
Benim aracım ceed ama sanırım aynı motro şanzıman ikilisi var. Ama Sport mod yok maalesef bizimkinde. Dur kalk ta freni sonuna kadar bas. buna dikkat ederim, teşekkürler.