10 Kasım LPG KABLO

Hangi Motor Yağı ? Neden ?

'Anket' forumunda kanki tarafından 4 Nisan 2011 tarihinde açılan konu

?

Kaç numara yağ?

  1. 5 w-40

    76,5%
  2. 10w-40

    23,5%
  1. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Onur Bey yağın markası ve cinsi de önemli , yarı sentetik tam sentetik olması fiyatı etkiler .
     
    okuma35 bunu beğendi.
  2. okuma35

    okuma35 Ralli Pilotu

    Katılım:
    22 Ekim 2013
    Mesaj:
    1.147
    Alınan Beğeniler:
    532
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    OKUMA
    Araç Modeli:
    artık saab 9.3 sahibi :)
    hımm usta kendi koydu ona bakmak aklıma gelmedi ama GM nin mavi kutulu yağını koydu
     
  3. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Beyler dün SERVİSTE aldığım bilgiyi paylaşmak isterim.

    1.5 CRDI ve 1.6 CRDI larda 5w30 yağ koyulmaması gerektiği , konulduğu durumda ZINCIRIN boşalabileceği bilgisini aldım.

    Dolayısı ile 120000-140000 km yukarısı tavsiye 10w40 ,
    5w40 ta konulabilir Sorun teşkil etmiyor sessiz çalışıyor. Anacak değişim aralığını 15000 olarak beklememek yararımıza,

    Tavsiye niteliğinde 10w40 görünüyor. Bu da motoru biraz sesli çalışıyor.


    2009 a kadar üretilen DİZEL rio, ceed, CERATOLAR ,EURO4 motor.
    yukarı modeller EURO5 motor,

    Dolayısı ile anlayabildiğim! EURO4 motorlar DPF uyumlu değil. EURO5 ler uyumlu.


    Yanlış bilgi varsa bilgi kirliliği olmasın, düzeltelim.
     
  4. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Yanlıs anlasilmasin fakat yag ile zincirin bosalmasinin ne alakasi oldugu cozemedim 15 yillik mekanikciyim yagin zinciri bozdugunu ilk defa duydum ogun abi sakin yanlis anlama dedigimi bana cok mantiksiz geldi
     
  5. bozbey68

    bozbey68 Usta Sürücü

    Katılım:
    12 Temmuz 2013
    Mesaj:
    642
    Alınan Beğeniler:
    171
    Şehir:
    Keşan
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ergün ÇİNE
    Araç Modeli:
    KIA SPORTAGE 2013 1.6 GSL PLUS ECO DYNAMIC
    Mahir kardeşim,bana göre de çok mantıklı..
    Şöyle izah etmeye çalışayım...
    Bir kapalı kutu içinde çalışan dişli,zincir,şaft,rulman vesaire gibi metal parçalar sürtünmeden dolayı aşırı ısı enerjisi oluştururlar,Ayrıca sürtünmeden dolayı yerine göre gözle görebileceğimiz bazende mikroskop altında görülebilen metal talaşları yani metal partiküllerini oluştururlar..
    Bu ısı ve aşınmadan mütevellit oluşan taşalaşlanmaları önlemek adına sisteme yağ konulur..ve bazen bu yağ, sistemi komple yağlasın diye bir pompa vasıtası ile yağmurlama şeklinde,püskürtme vesaire şekillerle yağlanması sağlanır...Ki bunun diğer amacıda yağın ısınması ve dolayısı ile bozulmasını en aza indirgemektir...Ayrıca sistemin sesli çalışıp çalışmaması da yağıın özelliği gereğidir..her ne kadar insan kulağı bunu desibel cinsinden algılayamasada bazen...Dikkat edin hemen hemen bütün yağ boşaltma tapaları mıknatıslıdır..Acaba neden??? Çünkü metalllerin sürtünmesinden dolayı oluşan talaş partiküllerinin yağ içinde serbestçe dolaşımını engelleyip en kısa yoldan mıknatıs etrafında toplanmasını sağlamaktır..zaten tapa söküldüğünde ama az ama çok tortular görülür..Görülmeyen tortularda yağ analiz sonucunda rakamsal yüzde olarak belirlenir....
    Şimdi araçlarda konulan yağların özelliği gereği 5000,7500.10000,15000 değiştirilme periyotları bu nedenledir..Eğer değiştirilmezse bir müddet daha sistem çalışabilir lakin eninde sonunda bir sıkıtı yaratacaktır..
    Bu mantıkla bakıldığında A yağı yerine B yağı konulduğunda Sistem içerisindeki zincir,yağın evsafına göre yani incelik,kalınlık,yoğunluk,yağın içerdiği bileşimlere bağlı olarak,zincirin çalışırken oluşturduğu sürtünme, çalışma hızı ve şekli de değişecektir..Ve buna bağlı olarak bizim gözle farkedemeyeceğimiz esneme ve kasılmalardan dolayı kopmalar meydana gelebilir..Bu kesinlikle şu yağ konulduğunda kopacaktır anlamına gelmemelidir elbette..Ancak herzaman ideal olan istenir...
    İşte bu nedenle şu yağ konulmamalı denilmiştir ve tekniğe göre de doğrudur..benim de nacizane fikrim budur...
    Bu vesile ile Ogün arkadaşımıza biraz da olsa yardımcı olabilmişimdir umarım...
     
  6. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Mahir ne dersen haklisin.

    Emin oldugum hakim oldugum bir konu degil

    Bana da makul gelmesede aldigim bilgi.
     
  7. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Aracın kullanma klavuzunda CRDi motorlarımız için 5w30 açıkça uygun yağlar arasında listelenmiş durumda ...

    Bu nedenle salt olarak yağın zincire negatif etkisi olmayacaktır (olmamalıdır Kia uygun gördüğüne göre) , mutlaka muhtelif yan etkenler vardır 5w30 yağ ile birleşip zinciri boşaltan. Yok eğer salt olarak bu yağ zincirde deformasyona sebep olmuş/oluyor ve bu üretici firma/yetkili servis tarafından fark edilmiş ise ivedilikle bu bilgi tüm kullanıcılarla paylaşılmalı gerekirse kullanıcı klavuzları düzeltilmelidir diye düşünüyorum.

    Örneğin zinciri yağlayan pompa düzeneği bozulmaya başlamıştır ve yeteri kadar verimli çalışmıyordur, pompaya bakarsınız "sağlam" dersiniz ve sebebi başka yerde (misal yağda) arayabilirsiniz.

    Emniyetli sürüşler
     
  8. mustafa avcı

    mustafa avcı Usta Sürücü

    Katılım:
    14 Ocak 2011
    Mesaj:
    301
    Alınan Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa Avcı
    Araç Modeli:
    Vw Golf
    Ogün bey Opal servisi özellikle 5w-30 koyuyor. Hatta ben havalar ısındığı için 10w-40 koymalarını istemiştim 5w-30 ' un tavsiye edilen yağ olduğunu ilettiler.
     
  9. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Arkadaşlar belirttiğim gibi, Dizel araçlar ile ilgili cidden körüm.

    Biliyorsunuz bir talihsizlik yaşadım. Artık çok ince eleyip sık dokuyorum.

    Dolayısı ile servis ne derse onu paylaşıyorum.

    Belki benim araca munahasır bir durum , belki servis 5w30 kullanmıyor bilemiyorum
     
  10. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    kullanmak sadece cebe zarardır(5w-40, 5w-30).. dpf li araca normal yağ kullanılmaz ama dpf siz araca dpfli yağ koymak lüks olur. zincir aksamı zarar görmediği , yada araç yağlamayı kesmediği sürece yerinden çıkmaz. . bu maliyet açısından hoş bir durum olmaz.. ;)
     
  11. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Çıkardığım sonuç, 2005-2009 crdi 1.5 ve 1.6 lar DPF siz.
    Dizel partikül filtreli yağ kullanılamaz.
     
  12. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    kullanılamaz diye bir şey yok. ama biraz maliyet artar.kullanılır. iyi de olabilir ama gerek yok. sıfırdan itibaren kullanılsa daha mantıklı olurdu..
     
  13. ubykh

    ubykh Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    1.877
    Alınan Beğeniler:
    1.340
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin
    Araç Modeli:
    Cee'd 1.6 CRDi Otomatik
    silverhawk07 Mustafa Bey, özel mesaj atmak istedim ama gitmiyor, engellemişsiniz. Sakıncası yoksa nedenini öğrenebilirmiyim. İyi akşamlar.
     
  14. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    msj trafiği arttığı için ozel msji kapatmak zorunda kaldım. Hepsine yanıt veremeyebiliyorum. Kimse kırılsın istemem
     
  15. ubykh

    ubykh Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    1.877
    Alınan Beğeniler:
    1.340
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin
    Araç Modeli:
    Cee'd 1.6 CRDi Otomatik
    silverhawk07 cevap için sağol.
     
  16. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Verdiğiniz bilgiler için Paylaşım ve bilgilendirme için teşekkürler.

    40 numara yağ ile ilgili birçok konuda hep aynı şeyden bahsetmeye çalıştım ben aslında.dpfsiz araca 40 numara yağ yeter. 5 ve ya 10 olmuş o size kalmış tabi. Sizinle aynı fikirdeyim.
     
  17. Sportage_1453

    Sportage_1453 Yeni Üye

    Katılım:
    5 Eylül 2014
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Yeni Sportage 2013 GSL PLUS için "Castrol Edge Serisi 5-30" performans yağ kullananınız oldumu ?
    Performans vs için ?

    Kullanılabilirmi bileniniz varmı ?

    10 aylık 10,500km deki ilk kez bakıma girecek Sportage 1,6 için,

    Teşekürler
     
  18. bozbey68

    bozbey68 Usta Sürücü

    Katılım:
    12 Temmuz 2013
    Mesaj:
    642
    Alınan Beğeniler:
    171
    Şehir:
    Keşan
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ergün ÇİNE
    Araç Modeli:
    KIA SPORTAGE 2013 1.6 GSL PLUS ECO DYNAMIC
    Yakın zamanda 15000 yıllık bakıma girmiştim..Randevu alma sürecinde Castrol Edge Serisi 5-30 ya aa shell helix ultra 5-40 yağ dan birisini seçebileceğimi söylediler..Bakım günü ben Castrol istememe rağmen ellerinde olmadığından shell kullanıldı...Araştırdığımda her iki yağın kaliteli olduğunu gözlemledim..Bariz bir fark olacağını sanmıyorum...
     
  19. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    İki marka yağ da gayet kaliteli yağlardır.Ancak 30 ve 40 numara yağlar arasındaki tek fark kalınlık ve vizkozite farkıdır çoğunlukla.Diğer bir belirleyici unsur ise yağın sentetik ya da yarı sentetik oluşudur.
    Ben yağ markanızı mümkün olduğu kadar değiştirmeyin diye tüm forum üyelerimize tavsiye ediyorum.Markaların aynı numara yağları arasında katkı maddesi farklılığından ötürü peş peşe ve ya karışım olarak kullanılması durumunda yağlayıcılık özelliğini kürleşen ve polimer yapı oluşturan yağ molekülleri olumsuz yönde etkilemektedir.

    Mümkün olduğu kadar aynı marka yağ da devam etmekte fayda var.
     
  20. alihan59

    alihan59 Sürücü

    Katılım:
    19 Nisan 2014
    Mesaj:
    139
    Alınan Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Çorlu
    Gerçek Ad-Soyad:
    Alihan Açıkel
    Araç Modeli:
    2013
    Benim kia sportage servise götürdüm çorluda ki servise motor yağı shell sw40 koymuşlar
     

Bu Sayfayı Paylaş