Normalde çoğu arabada bu korumayı orijinalinde sert plastikten yapıyorlar.Mesela (2010 ve sonrasını bilmiyorum)ceratolarda bu motor alt koruma kapağı sert plastik malzemeden mevcut.Bazı başka markalarda ise ince sacdan yapılmış korumalar var malumunuz.Aslında sonradan yapılsada sorun korumanın malzemesi değil nasıl monte edildiği.Bu koruma karteri koruyacak şekilde motor bünyesine monte edildiği taktirde motorun kaza anında düşmesine engel olmayacaktır. Yaptırmak istediğimiz şeyi iyi tarif ettiğimiz taktirde sıkıntı çıkmaz.
Isi bilen biri bulmak gerek forumda uaptiran arkadas varsa bana yazabilir mi acaba... iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Ben gereksiz görüyorum karter korumayi.Yararindan fazla zarari var bence ama istiyorsanız yinede bulursunuz koruma.
Arkadaşlar allah korusun ABS olmasa n eolurdu durumumuz..? fren pedalının zınk zınk titremesi hos ama sonrası yusuf yusuf leyqv5:
Araç kaza anında motoru bırakıp bırakmamaya nasıl karar veriyor ki ? Sonuçta mekanik olarak motor kulaklarına bağlı, elektronik bir kilit tarzı sistem yokki, kaza anında airbag açar gibi motoru sağa sola fırlatsın Bence araç satış danışmanı saçmalamış olabilir.
Darbenin şiddetine göre motoru tutan sistem mekanik olarak motoru bırakıyordur aksi halde motor yatay vaziyette ayaklarımıza doğru yaklaşır tehlikeli durumlar ortaya çıkabilir Bu arada Rio sportyler continental lastiklerle 100 km hız ile fren yapıldığında 36 küsür metrede duruyormuş 205-45-17 lastikler ile . Frenlerden bende memnunum Ceratom ile hissedilir doz ve güven farkı var ...
Motor fırlaması diye bir şey yok; önden ağır darbe anında motor aşağı kayar, motor traversi, şaseye 4 civata ile bağlıdır. çarpışma durumunda muhtemelen travers bağlantıları ve motor takoz bağlantıları kopar traver kabinin yaşam alanın %80 oranında alt seviyesine iner, amaç yaşam şanzımı arttırmak; (allah kimseye göstermesin, öyle bir darbenin neler yaratacağını düşünmek dahi istemiyorum) hiç bir aracımızda (bongo hariç oda zaten kupalı) saç muhafaza yoktur, muhafaza yaptırmayı düşünüyorsanız mümkünse bağlantıları çok kuvvetli malzemeden yaptırmayın. çünkü takılabilcek tek zemin travers..
Bizim araçlarımız yüksek olduğu için gerek duyulmuyor ama, yere yakın araçlarda çok lazım, mesela eski araçlarım yere yakındı, bi gün biri ile çok ufak bi rampadan iniyordum, rampanın bitişinde mazgallar vardı, orası çukurlaşmış, ön teker oraya girince, aracın arkasınında yüksekte olması nedeni ile burnu yere vurdu, karter koruma olmasa yağ karterini elimize almıştık, hatta delindiğinin farkında olmadan yolada devam edersek, kol çıkarma gibi kaçınılmaz bi sonuç olurdu Eve geçince eski aracımın karter koruyucusunun fotoğrafını atayım, hak vereceksiniz, bu arada ceratomda karter koruyucu var, fakat plastik Sent from my iPhone using Tapatalk
Selam arkadaşlar.Birkaç servise sordum.Orjinal karter koruma şu anda yok. İleriki zamanlarda gelir diye bekliyorum.Malum ülkemiz yollarında sürekli çalışma olduğu için benim olduğum yerde çok gerekli.
İnşallah kısa zamanda gelirde sizin sayenizde tüm rio sahibi üyelerimiz bu imkanın varlığından haberdar olur.:thumbup1: