10 kasım LPG KABLO

kia pride rolanti ve başka problemler

'Pride' forumunda eco tarafından 15 Ekim 2012 tarihinde açılan konu

Konu Durumu:
Yanıtlara kapalı.
  1. eco

    eco Yeni Üye

    Katılım:
    15 Ekim 2012
    Mesaj:
    6
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    eskişehir
    arkadaşlar merhaba kia pride 2000 sw aracımda rolanti problemi var ne yaptıysam çözüm bulamadım bu sorunla karşılaşıp çözüm bulan arkadaş var mı?
    Sorunlarımı şöyle sıralayım sabah ilk çalıştırdığım ilk 3 sefer çalışıp stop ediyor sonra çalışıyo bu kez rolanti düşüyor yükseliyor bazen de tekrar stop ediyor. araçta atiker sıralı sistem gaz var. gaza geçiyor benzindeki kadar olmasada onda da rolanti sorunu devam ediyor frene basıyom rolanti yükseliyor salak saçma çalıyor, ayrıca 1000 ile 2000 devir arasında araç silkme yapıyor sanki benzin yada gaz bitmiş gibi silkeliyor. akü kutup başını çıkardığım zaman ilk gün normal çalışıyor ertesi gün yine aynı.
    bujileri buji kabloları değiştirdim, gaz kelebeğini temizlettim, filtreleri değiştirdim, gaz enjektörlerini temizlettim ama nafile bir türlü sorunu çözemedim. motor dengesiz çalışınca yakıt da yükseliyor.
    tak dedi artık.
    bu konu hakkında bilgisi olan varsa lüfen yardım etsin.:(
     
  2. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    rolanti motoru arızalı olabilir. valfe giden incebir hava borusu var kalınlığı pipetler kadar. onun bağlantı uçlarında yırtılma olabilir. araç hava alıyorsa devir saati sürekli oynar. birde ateşleme bobini ve disdtübitörü kontrol ettir. oradanda tekleme yapar
     
  3. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.980
    Alınan Beğeniler:
    885
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Merhaba, akü kutup başını söktüğünüzde düzeliyorsa yapılan gaz ayarı hatalı demektir.
     
  4. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    Emisyon ve selenoid valflerinden de yapabilir. Ama genelde daha önce belirttiğim. Valflere bağlanan borularda çürüme olursa rolenti düzensizleşiyor.
     

    Ekli dosyalar:

    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 16 Ekim 2012
  5. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.980
    Alınan Beğeniler:
    885
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Merhaba, EGR yada Karter havalandırmasından olsa sürekli yapar. Akü kutup başı söküldüğünde lft ve sft değerleri sıfırlanır, bu durumda araç stabil çalışıyorsa sorun gaz ayarından yada oksijen sensöründendir. Ülkemizde bu ayarı yapabilen usta sayısı parmakla gösterilecek kadar az olduğundan ilk ihtimal gaz ayarıdır.

    www.mscsi.net/destek/ adresinde yazılan makaleleri okuyabilirsiniz.
     
  6. eco

    eco Yeni Üye

    Katılım:
    15 Ekim 2012
    Mesaj:
    6
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    eskişehir
    arkadaşlar cevaplarınız için teşekkür ederim. gaz ayarından olsa araç ilk çalıştığında benzinde çalışıyor o zaman yapmaması lazım değilmi? o zaman daha çok tekleme ve stop ediyor. aynı sorunla karşılaşan başka kimse yok mu? ben nette başka yerlere de baktım aynı şekilde sorun yaşayanlar var ama çözüm için cevap yok. bu araçlarda genel bir hastalık mı acaba?
     
  7. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.980
    Alınan Beğeniler:
    885
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Merhaba, zaten sıkıntı hatalı gaz ayarı nedeni ile LFT/SFT değerlerinin normalin üzerine çıkmasından kaynaklanıyor. Sizin aracınızın sağlıklı rölanti benzin enjeksiyon süresi 3ms olsun. Gaz ayarınız kötü olduğundan bu süre 5ms'lere çıkar, ECU bunu belirli peryodlarda kayır eder ve kısa dönem kesme olarak (SFT) enjeksiyon hesap tablosuna katsayı olarak işler. Bu aşamadan sonra 5ms 'de benzin enjeksiyon süresi üzerinde gaz ile sağlıklı çalışan motor benzine geçtiğinde AFR olarak çok düşük seviyelere gelir. Yani 3ms benzin enjeksiyonu yerine 5ms ile aşırı zengine kaçar, gaza geçene kadar tekler stop eder.

    Bu durumda akü kutupbaşı sökülür, araç benzinde kullanılarak gaz ayarı yapılmaya götürülür. Tabii gaz ayarı yine doğru yapılmazsa bir süre sonra aynı sıkıntı baş göstermeye devam eder.

    2. olasılık ise hatalı ölçüm yapan oksijen sensörüdür, bu sensör ilk çalışmada devrede olmadığından daha önce yaptığı ölçümlere istinaden aynı şekilde SFT değerini bozar.
     
  8. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    Olabilecek en kötü olasılık sibob yuvalarında bozulma olabilir. Silindir kapağı revüzyonu yapılması gerekebilir. Size bir yardımı olursa antalya servis 02423404343-142 dahili ekrem veya ayhan usta araçla alakalı yaşadığınız sorunu arkadaşlarıma aktarın yardımcı olurlar.
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 15 Ekim 2012
  9. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.980
    Alınan Beğeniler:
    885
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Merhaba, forumda büyük harf kullanmıyoruz, bununla ilgili sizi daha önce uyarmıştım yanlış hatırlamıyorsam.

    Sübap sorunlu olsa da sürekli yapar. Akü kutup başı sökülde düzeliyor denilmiş... Olay mekanik değil...
     
  10. eco

    eco Yeni Üye

    Katılım:
    15 Ekim 2012
    Mesaj:
    6
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    eskişehir
    hava filtresi çıkışında da bir sensör var zannedersem onun arızalı olmasından kaynaklanabilir mi?
     
  11. ERSİN

    ERSİN Süper Moderatör Süper Moderatör

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    3.056
    Alınan Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Ordu-Ünye
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ersin
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz W211
    Dediğiniz Parçanın İsmi Hava Akış Metre Sensörü , Debimetre Olarakta Geçer
     
  12. eco

    eco Yeni Üye

    Katılım:
    15 Ekim 2012
    Mesaj:
    6
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    eskişehir
    o parçadan yapabilirmi bu sorunları?
     
  13. kanki

    kanki Ralli Pilotu

    Katılım:
    8 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.506
    Alınan Beğeniler:
    18
    Şehir:
    SAKARYA-İST.
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muhammet KISA
    Araç Modeli:
    CEED
    Akış metre arızalıysa yapabilir.
     
  14. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    kusura bakmayın arkadaşlar ama bilgi eksikliğim olabilir ama. ben pridelerde hava akışmetre yok diye biliyorum.sensör olarak ısc emisyon valfi ,2 selenoid valfi ve boğaz kelebeğine bağlı pozisyon sensörü , birde egr valfi var. saygılar
     
  15. AKIN19

    AKIN19 Acemi Sürücü

    Katılım:
    8 Ağustos 2012
    Mesaj:
    17
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    ANKARA
    bencede serdar beyin dediği gibi gaz ayarından sanki sorun iyi bi kalibrasyon ayarı yapılsa düzelir bence. şimdiki ustalar işi sadece ticari düşünüyor nasıl daha çok para alırı müşteriden diye birsürü gereksiz şeyler yapıyorlar
     
  16. manisa45plaka

    manisa45plaka Yeni Üye

    Katılım:
    24 Kasım 2013
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    manisa
    Slm bendede 2000 model kia pride var bemimde problemim 1500 2000 devirde silkeleme aracı bilgisayara soktum blgsyrda kelebek bogaz sensor arızası dedi yogunlaşacagın yer orası ben baktırmadım daha
     
  17. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.794
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Kendinizi tanışma konusunda yeni konu açarak tanıtabilir misiniz. Teşekkürler
     
  18. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.831
    Alınan Beğeniler:
    9.421
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba.Hoş geldiniz ve geçmiş olsun.Fiyat verdiler mi parça ve işçilik için?
     
  19. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.794
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    :confused1:

     
  20. cihan60

    cihan60 Yeni Üye

    Katılım:
    6 Kasım 2015
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    amasya
    Gerçek Ad-Soyad:
    cihan bayırcıoğlu
    Araç Modeli:
    kia pride
    Kia pridem tekliyor ustalar çözemedi yardım edin rölanti hep oynuyor durduktan sonra yeniden gaz versem rölanti inip kalkıyor sorun nerde bilen varmı triger devirdaim buji değişti gaz filtre değişti boğaz kelebeği temizlendi sonuç aynı
     
Konu Durumu:
Yanıtlara kapalı.

Bu Sayfayı Paylaş