10 Kasım LPG KABLO

lastik basınç değerleri

'Teknik ve Faydalı Bilgiler' forumunda ism@il tarafından 5 Ekim 2013 tarihinde açılan konu

  1. megtorLas

    megtorLas Sürücü

    Katılım:
    28 Ağustos 2013
    Mesaj:
    177
    Alınan Beğeniler:
    23
    Şehir:
    BALIKESIR
    Gerçek Ad-Soyad:
    ŞAKİR SAKIZLI
    Araç Modeli:
    KIA RIO 2011 1.4 TREND
    Arkadaslar hayirli aksamlar


    Lastik havalari icin bir sorum olacakti ,2011 Rio ,m var ,HB ,aracin sofor kapisi icinde yazana gore onler 32 arkalar 33 olmali azami diyor ,ben onleri 31 arkalari 32 yapiyorum ama sizinde fikirlerinizi almak isterim.kendi aracima sahip olali 3 ay oldu ,tecrubeli arkadaslardan fikir almak isterim.ozellikle sunu belirteyim ki yokusu bol bi yerde yasiyorum ve uzun yol yapiyorum sik sik ve kar-buz ile muattap olabiliyorum ,kis lastigim yok zincir kullaniyorum
     
  2. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Lastiklerin havası düşük olursa, araç yere daha iyi tutunur: Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile temas yüzeyi azalır. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız; ama konforlu şekilde yoldan çıkabilir, bir yere çarpabilirsiniz.
     
  3. megtorLas

    megtorLas Sürücü

    Katılım:
    28 Ağustos 2013
    Mesaj:
    177
    Alınan Beğeniler:
    23
    Şehir:
    BALIKESIR
    Gerçek Ad-Soyad:
    ŞAKİR SAKIZLI
    Araç Modeli:
    KIA RIO 2011 1.4 TREND

    Teknik bilgiler icin cok tesekkurler ,yani kisaca azami degerlere cekilebilir on 32 arka 33;)
     
  4. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    kesinlikle..yüke dikkat edin. bu değerler yüksüz olduğundaki değerler.
    mesela ben spoma tam yüklü iken 38-39 basıyordum. normalde 32-33
     
  5. megtorLas

    megtorLas Sürücü

    Katılım:
    28 Ağustos 2013
    Mesaj:
    177
    Alınan Beğeniler:
    23
    Şehir:
    BALIKESIR
    Gerçek Ad-Soyad:
    ŞAKİR SAKIZLI
    Araç Modeli:
    KIA RIO 2011 1.4 TREND
    Tesekkur ederim tekrardan ,bir cok dogru ogrendim ,bu sekilde dusunmuyordum;)
     
  6. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Saygılar...
     
  7. t_selcuk

    t_selcuk Yeni Üye

    Katılım:
    22 Ocak 2013
    Mesaj:
    6
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Arkaslar hepinize hayırlı sürüşler dilerim
    Benim size tavsiyem hangi araç olursa olsun kapı içindeki veya aracın sase etiketindeki ps degerleri herzaman en dogru ve üreticinin onerdiği degerleri lastikleriniza basmanızdır
    Ben her cumartesi aksamı lastik basınçlarımı (her defasında aynı benzinlikte kontrol ediyorum)
    Gerek güvenli sürüş, güvenli frenleme
    Gerekse tüketim olarak faydasını görebiliriz
    Saygılar guvenli sürüşler
     
  8. ayas

    ayas Sürücü

    Katılım:
    24 Ekim 2011
    Mesaj:
    104
    Alınan Beğeniler:
    21
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ferhat
    Araç Modeli:
    Kia rio 2010
    on ve arka lastik basınçlarınının ayrı olduğundan emin misiniz? Benim bildiğim kadarıyla 4 teker içinde aynı hava basıncı kullanılmalıdır.
     
  9. megtorLas

    megtorLas Sürücü

    Katılım:
    28 Ağustos 2013
    Mesaj:
    177
    Alınan Beğeniler:
    23
    Şehir:
    BALIKESIR
    Gerçek Ad-Soyad:
    ŞAKİR SAKIZLI
    Araç Modeli:
    KIA RIO 2011 1.4 TREND

    Sofor kapisinin esiginde yazdigina gore farkli ama arabann yapisindan olabilir mi ki
     
  10. ayas

    ayas Sürücü

    Katılım:
    24 Ekim 2011
    Mesaj:
    104
    Alınan Beğeniler:
    21
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ferhat
    Araç Modeli:
    Kia rio 2010
    Enteresan ben şimdiye kadar görmemiştim demek ki arabanın modeliyle alakalı koskoca fabrika yalan söylemez heralde:)
     
  11. megtorLas

    megtorLas Sürücü

    Katılım:
    28 Ağustos 2013
    Mesaj:
    177
    Alınan Beğeniler:
    23
    Şehir:
    BALIKESIR
    Gerçek Ad-Soyad:
    ŞAKİR SAKIZLI
    Araç Modeli:
    KIA RIO 2011 1.4 TREND

    Konu eski bi bakayim yeniden bi emin olayim bakalm gidince mesaideyim simdi:)
     
  12. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Her zaman ve her yük koşulunda ön ve arka lastik hava basınçları farklıdır.ancak biz hep eşit basarız havaları


    iPhone5 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
     
  13. DoğanCanDemir

    DoğanCanDemir Usta Sürücü

    Katılım:
    13 Aralık 2013
    Mesaj:
    487
    Alınan Beğeniler:
    29
    Şehir:
    izmir
    Ben onu arkadan fazla basiyorum on agir arka hafif diye yoksa araba ucak gibi duruyor :)

    HTC One cihazımdan gönderildi
     
  14. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Ön basınç değeri fazla olursa;lastik daha sert olacağından yaylanma daha fazla olur araç zıplar,


    iPhone5 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
     
  15. t_selcuk

    t_selcuk Yeni Üye

    Katılım:
    22 Ocak 2013
    Mesaj:
    6
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Aracın yapısı ile alakalı tamamen aracların yük tasıma kapasıtesı arka koltuk kişi taşima kapasitesi ,motor ağirliği ve süspansiyon sistemi etki eden sartlardan en önemlileri diye biliyorum
     
  16. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Aracın aerodinamik yapısı da etken faktörlerden biri burda
     
  17. kiario63

    kiario63

    Katılım:
    19 Ağustos 2013
    Mesaj:
    0
    Alınan Beğeniler:
    315
    Şehir:
    şanlıurfa
    Benim aklıma su soru takılıyor. Lastik alıyorsunuz uygun basınç değeri şudur diyor ama arabada yazan farklı o durumda hangisini uygulamak daha dogru

    tapatalk
     
  18. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Aracınızın yapısına uygun lastik kullanmıyorsunuz demektir o zaman


    iPhone5 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
     
  19. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Aracın üzerinde yazan daha muteberdir.Bence diğerini dikkate almayın.Sonuçta araç üreticisi aracın ağırlık dahil bir çok etkeni ile jant ve lastik seçimi,seçilen lastiğe göre de basınç değerleri yazıyorlar.
     
  20. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Araç fabrika değerlerini kullanamanız daha doğrudur
     

Bu Sayfayı Paylaş