aracıma 10 gün önce yeni motor yapıldı...termostat ve hararet müşürü değişti (fan müşürü değişti mi hatırlamıyorum). cumartesi günü antifriz konuldu...bugün birşey dikkatimi çekti...fan her seferinde tam olarak 95 derecede (obd den bakıyorum) açıyor...ben arabalar normalde 92 derecede fan açar diye biliyorum ama emin olamadım... Bu bir sıkıntı mıdır? Acaba kışlık diye tabir edilen termostat mı taktılar? Yoksa fan müşürü ömrünü mü tamamlıyor?
Hararet gösterge çizgisi (analog) ortanın altında olduğu sürece hiç problem yok. Bu termostat geç açarsa bloklarda su çabuk ısınacaktır. su soğuduktan sonra da termostat kapanacak ve bloklarda su ısınmaya başlayacaktır. su sıcaklık derecesi aslında termostatın kalitesi ile doğru orantılıdır
Aracınız için termostat modellerini araştırdığımda genelde 82 derece bazılarında da 85 derece termostatlar kullanıldığını gördüm. Yakın zamanda termostat (82 derece) değiştiren biri olarak OBD2 üzerinden takip ettiğimde motor ısındıktan sonra sıcaklık en fazla 85 dereceye çıkıyor en az 80 dereceye düşüyor. Bunun dışında fan müşürü değil de su sıcaklık sensörü var aracınızda. Yani ECU buradan okuduğu değerlere göre hem ateşleme açısı vs. ayarlamaları yapıyor hem de fanı açıyor veya kapıyor. Bu sensör bozuksa araç çekişte sorunlar yaşayabiliyor. Alakasız zamanlarda fan açıyor veya açmıyor. Fan açma durumunu hareket halinde de yaşıyor musunuz?
sürüş esnasında da obd den gördüğüm kadarıyla sıcaklık 95 olduktan 15-20 saniye sonra düşmeye başlıyor ve 86-87 lere kadar düşüyor yani fan açmasa birden böyle olmaz diye düşünüyorum... peki fanın üstünde sensör gibi birşey var o nedir? bir de su sıcaklık sensörü dediğiniz termostatın orada ki hararet müşüründen farklı bir sensör mü ve eğer öyleyse nerede bulunur?
https://otomobilteknoloji.blogspot.com/2016/03/motor-su-sicaklik-sensoru-gorevi-nerede-arizasi.html Sanırım aradığınız cevaplar burada. Fan sensörü (radyatör suyundan bilgi alıyormuş) obd ye gelen sinyalin nereden geldiği önemli. Bloktan mı , radyatörden mi ?
dün motoru yapan ustaya gittim normal değil bir oto elektrikçiye göster dedi...elektrikçi de bu değerler normal yeni modellerde 98 dereceleri falan görüyor yakıt ekonomisi için dedi...??? şimdi o zaman önce termosta ta bakmam lazım kaç derecede açıyor onda sıkıntı yoksa fan sensörüne bakmak lazım sanırım...ya da sistem hava yapmış olabilir mi acaba...?
Sistem hava yapsa fokurdama yada farklı sesler alırsınız. ayrıca hararet daha fazla yükselir. Yeterli derecede soğutum sağlanamaz. Açıkçası Teknik manuelde ne yazıyor bilmiyorum. Bu zamana akdar kullandığım tüm uzak doğu araçları ( ÇİN dahil) hararet göstergesi orta çizginin altına ÇAKILIR KALIR. en berbat sıcaklarda dahi gösterge çubuğu açısını 90 dereceli açı ile görmedim.
tesisatda bir kopukluk yok ise ölçüm yapıp kontrol edilebilir. Hareret müşürü ve termostad değişimi yapıldıktan sonra gözlemlemek gerekli