Arkadaşlar bu kick down mevzusu ilk başta benide heyecanlandırmıştı ama sonra gerçeği öğrendim. Üzülerek paylaşıyorum,kusura bakmayın. Bizim manuel arabalarda yer alan kick-down tuşu,otomatikteki ile aynı işleve sahip değil. Yukarıda klavuzda alıntı yapılan kısımın ingilizceden türkçe meali aslında yanlış anlaşılmış..Yani o tuşa basınca araçta bir tork veya güç artışı söz konusu değil.Türkçeye tam çevirdiğinizde anlaşılan şudur; Gaz pedalına yaklaşık %80 den fazla basarsanız kick-downa basmış olursunuz diyor.Yani kick-downa basınca % 100 e varan bir ivme veya güç artışı gibi bir durum söz konusu değil.Manuel vitesli arabalarda yer alan bu tuşun temel işlevi şudur : Hız sınırlayıcı devredeyse,fakat aniden hızlanmanız gerekiyorsa ve hız sınırlayıcıyı acilen devreden çıkartmanız gerekiyorsa,sizi tehlikeye sokmaması için bu tuş konulmuş ve gaz pedalına panikle birden basarsanız hız sınırlayıcı devreden çıkıyor... Olayın özeti budur.. Fakat ilk başlarda benim de düşündüğüm gibi bir çok arkadaş " Ama o tuşa basınca cidden ivme kazanıyor" diyebilirler... Hissiyat doğrudur,ama mantık yanlıştır.. Şöyleki, örnek veriyorum gaz pedalına ortalama bi seviyede basıyorsunuz,hızınız yaklasık 80 km/sa ve siz birden gazı diplerseniz,yani kick-downa da basarsanız,doğal olarak siz zaten mevcut pedala henüz tam basmamış oldugunuz için tam bastıgınız anda araba ivme kazanacaktır. yani tuşa bassanızda basmasanızda dip gaz yaptıgınızda araba ivme kazanacaktır...Bunun ispatı için şunu deneyebilirsiniz otobanda kick-downa basmamak kaydı ile mevcut gaz pedalının sonuna kadar basılı tutun,hızınız örnek veriyorum yol durumuna göre yaklaşık 130 olsun,hızınız bu şekilde sabitken şimdi kick downa basın,hiç bir fark görmiceksiniz...bunu istediğiniz vites veya devirde deneyebilirsiniz...
Ama bu kötü haberin ardından iyi haberide söylemek lazım,belki konusu geçmiştir... Bizim arabalarda VGT turbo var,yani değişken geometrili turbo..Yani Turbo üzerindeki kanatçıklar hareket edebiliyor..Yani hangi hızda ne kadar turbo üflemesine ihtiyaç varsa kendini ona göre ayarlıyor..Buda her devirde daha yüksek güç ve tork artışını sağlamak için büyük avantaj..Bu işin keyif kısmı tabi...Renoların veya fiatların turbosunda bu olay yok,ama onlarında yakıtları bizimkinden daha düşük...Keyif ve Tasarruf arasındaki denge
Cok ilginc bir bilgi oldu bu.hic dusunmemistik.hos ben performansa etkisi oldugunu da gorememistim zaten.bilgilendirme icin tesekkurler Kia Rio hb dizel sporty
Evet turbo hakkında teknik ve faydalı bilgiler kısmında turbo hakkında detaylı paylasımlarda bulunmuştuk.Bilgi için teşekkürler. 2005 model cerato ve rio dizellerdede degişken geometrili turbo bulunmaktadır. Vgt ve türevi teknolojili turbolar yıllardır hemen hemen tüm markaların turbo dizel araçlarında kullanılmaktadır.
Kick down ile ilgili rio nun kendi kitabında Türkçe açıklamalar mevcut. Her modelde yokmuş (mevcutsa) diye belirtiyor. Açıklama aynen şöyle: *Not-kick down mekanizması (mevcutsa) Aracın gaz pedalında kick down mekanizması mevcutsa sürücünün gaz pedalına basması için gereken güç artırılarak sürüşün yanlışlıkla tam gaz konumunda gerçekleştirilmesi önlenir. Ancak pedala yaklaşık %80 den fazla basıldığında araç tam gaz konumuna ulaşabilir ve gaz pedalına daha kolay şekilde basılabilir. Bu durum bir arıza olduğu anlamına gelmez. Kaynak: Rio 2011 kullanım klavuzu sayfa 5/7
Evet gecen denedigimde performanstan ziyade gaz pedalinin farkedilir derecede yumusadigini gordum gaz pedalinin.sanirim kick downa bastigimizda araba ya da gaz pedali daha kolay hizlanabilir sekle geliyor Kia Rio hb dizel sporty
vayy arkadaş bizim riolar neymiş clik mılik maşallah ben hiç denemdim ama zaten yaptıklarımla ona gerek kalmadan fırlıyo
Ben kick downda torku tam veriyo diye biliyrum ama yanlış da olabilir gaz pedalı yumuşuo braz o arada doğru K im İ sterki A yrılmak
Araç rio zaten 130 da seyrederken 6. Vitestesiniz ve devir saat nerdeyse 2200 nası bi ivmelenme olacak ki bende bunu anlamadım zaten max torkta araç yani
Merhaba arkadaşlar, kia rio 3 kapı sporty sahibiyim, obdII soketiyle araca bağlandığımda tam gaz %82 gaz basılıyor gösterirken kick tusuna basıldığında %99-100 oranında gaza basılıyor biizzat kendim denedim gördüm arkadaşlar şüphe ile yaklaşanlara video resim paylaşabilirim, saygılar.
Kitapçıkta sizinde belirttiğiniz gibi yüzde 80 gaz veriliyormuş , kick down da yüzde 100 . Ya zaten fabrika neden bu butonu koysun ki ? Fancy ve natty lerde yok malum ..