30bin Km yakit ortalamasi 10,7litre/ 100km Temmuz 2017: Hava filtresinden sonra bulunan MAF sensörünü yagsiz kontak spreyi ile temizledim. Aracin çekisi artti, tüketimde yaklasik ortalama 0,5 Litre/100km kazanç oldu. Aralik 2017: Intercooler degisti; intercooler patlak ve yere yag damlamasi oluyordu, ayrica intercooler köselerinden hissedilir sekilde prrrrrr ses yaparak hava çikiyordu. Sifirlaninca aracin çekisi artti, ayrica intercooler’in arkadasinda yer alan fan kirikti, onu da tamir ettim, artik dönüyor. 640km yol yaparak durumu test ettim; ortalama 10,3 Litre/100km yaktim. Bursa-Bolu arasi yolda çikan degerler. Tüketimden çok çekiste düzelme gözlemledim. Ocak 2018: enjektörleri ultrason ve solvent ile temizlettirdim. Çekiş etkisi gördüm. Daha düzgün yanma yapabildiğini düşünüyorum. Subat 2018: Turbo degisti. Çekis daha rafine geldi, düzensiz bir hizlanma var gibiydi, artik turbo basinci yükseldikten sonra düsük devirlerde daha iyi tork verdigini hissediyorum. Yakit tüketimine etkisini gözlemleyemedim, egsoz pervanesi tarafina yag saldigi için zorunluluktan degistirdim. Mart 2018: LiquiMoly Ceratec motor yagi katkisi kullandim. Yaklasik 1,5 sise 8 Litre yag’a denk geliyor. Motor çok sessizlesti, internet üzerinde testleri var, asinmaya karsi direnci çok yükseltiyor, zaten sessizlesme de bunun bir kaniti. Motor çok kolay devir aliyor. Yakit tüketimini test edecek kadar sadece bu uygulama ile kullanamadim. Nisan 2018: Turbo solenoid valfini degistirdim, mevcut olan solenoid ile geçen yil bir tamirat yapmis idim, turboyu çok öksürtüyordu, ve bu geçmisti. Ancak dag tirmanisi gibi sikistirmalarda hafir bir öksürme yapiyordu, çok zor hissedilen cinsden... Turbo degisiminden sonra bunu da degistirdim ve problem kalmadi. Nisan 2018: Solenoid degisimini yaptigim gün ayni anda Würt EGR temizleyici’yi intercooler’in emme manifolduna baglandigi noktadan uyguladim. Bir arkadasi koltuga geçirdim, 3-5 sn ben fis fis spreyi siktim, o da 2000 Devirde tutacak sekilde gaz verdi ve bu sekilde temizligi bitirdik. Asiri yag çözücü bir sprey, EGR valfini sök tak yaparak temizligini inceleme sansim olmadi ancak yag üzerindeki denemem de gördügüm kadariyla temizlik kabiliyeti yüksek bir deterjan. Luqimoly ceratec, solenoid valf ve Wurth EGR temizliginden sonra Afyon-Bursa gidis gelis yaptim, 40-50Km civari köy yollarina girerek Frig vadisini gezdim. Bursa’da tekrar fulledim, 8,55Litre/100km ortalama çikti. Simdi size kisa yoldan yapabileceginiz, özet sunu verebilirim. 5000Km’de bir hava filtrenizi degistiriniz. Filtre kutusundan sonra yer alan maf sensörünü yagsiz kontak spreyi ile temizleyin(balata spreyi ile degil!) Sensör üzerindeki tele dogrudan basinçli sprey püskürtmeyin. Araciniz 170BG ise, intercooler çikisinda 1 adet daha sensör var, onu da temizleyiniz. Hiç EGR temizligi yapilmadi ise, 35TL civarina bulunuyor, wurth EGR temizlik spreyini deneyiniz. Yag degisimi sirasinda, motor iç temizleyici kullanip, yeni yag koyduktan sonra, talimata uygun olacak sekilde Wurth Ceratec 1.5 sise (8litre yag için) motor yaginiza ilave ediniz. Imkani olanlar bunlari denesin ve yorumlarinizi bekliyor olacagim. ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Merhaba, Paylaşım için çok teşekkürler. Bende egr valf temizliğini yapmayı düşünüyorum ancak tam olarak yerini bilmiyorum. Bu paylaşımınıza benim gibi egr valfi ve maf sensörünün yerini bilmeyenler için fotoğrafta eklerseniz çok sevinirim. Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bir videoda bunları sözlü anlatarak yerlerini tarif edeceğim ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Istanbul avrupa yakasinda bana kia sorento.dan anlayan egr manifold temizligini yapacak gercek usta ariyorum
Özelikle dizel araçlarda mutlaka orjinal hava filtresi kullanılmalı ve mümkünse 5000 km de bir değiştirilmeli. Aynen katılıyorum. Bu kadar bakımdan sonra yakıt sarfiyatı düşmesinde ne yapsın Kafanızda soru işareti kalmamıştır herşey ok.
Üstad o kadar çok şey saymışsınız ki ben birçoğunun yerini de, ne işe yaradığını da bilmiyorum. Benim 2007 x force var. Geçen yıl gaza yüklendiğimde müthiş siyah duman atıyordu aynadan yol görünmüyordu çekiş de çok düşmüştü. Ümraniye sanayide kia özel servise gittim. Egr valfi ve wastegate bozuk dediler. Egr değişti turbo sökülüp temizlendi wastegate değişti. Duman atma tamamen kesildi ama çekiş hala problemli. Bir de gazdan ayağımı çektiğimde turbo tarafından değişik bir ses geliyor boğulma sesi gibi. Bu araçtan anlayan usta neden bulunamıyor? Arabadan soğudum 90 bin km de 2014 de aldım şimdi 130 binde satmayı düşünmeye başladım ama yerine ne alacağıma da karar veremiyorum.
Ustasi var maslakta hemde tek kia bakiyor ve bu araclarin en buyuk.sorunu saft dislilerinin ilk.tamirini yapan usta
Hocam kimdir nerede götürüp bir göstersem, Şimdi aklıma yeni bir şey daha geldi birkaç gündür bagaj kilidi merkezi kilitlenmiyor da açılmıyor da sadece anahtar ile kapanıp açılıyor. Böyle bir şey başına gelen oldu mu? Neden olabilir?
Yok.ben rolantide calisirken dokundugunda hirliyordu.bu kadar degildi birde hava akismetre rolanti.degeri.619.630.normalmi.sifir degistim onu gaz verince 800 900
merkezi kilit motoru bozulmuş olabilir söküp bakmak lazım. sağ ön kapı kilitte başıma gelmişti. sadece motor değişmiyordu kilit ve motor birleşik tamiride yoktu 600 - 700 tl gibi fiyatı vardı. sonra kendi kendine düzeldi.
Kilitçiye gösterdim bagaj kilit motıru bozulmuş. Servise sordum parça yok merkezde de yokmuş fiyatı 450 tl. Usta başka bir motor bağladı motor 15 tl işçilik 50 tl. Şimdi
İyi günler Maslaktaki bu ustanın telefonu ve dükkan adres,ni rica etsek bir de tabii fiyatları makul müdür? Malumunuz bizim eski orta halli araçlar (2005 sorento) bütçemiz kıstlı