OKTAY USTA LPG LPG KABLO

Turbo Revizyonu ve Selonoid Valf

'Cerato Onarım' forumunda med_cezir tarafından 20 Şubat 2019 tarihinde açılan konu

  1. med_cezir

    med_cezir Sürücü

    Katılım:
    17 Eylül 2018
    Mesaj:
    55
    Alınan Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    ahmet kartal
    Araç Modeli:
    Cerato 1.6 CRDI Adv
    Merhaba Arkadaşlar,

    2008 model Cerato 1.6 crdi Adv. model aracımın, Mayıs ayında yıllık bakımı esnasında turbo revizyonu yapmayı yada yenisini almayı düşünüyorum.

    Sorun: Araçta iki bin devir civarında ıslık sesi var.Islık sesi haricinde duman atma, yağ yakma, çekiş düşüklüğü yok.

    Bir kaç turbocuya gösterdim. Hortumlar ile ilgili vs olmadığını turbonun çıkartılıp duruma göre tamir edileceğini ve buna göre fiyat belirleneceğini ilettiler. Ortalama 300- 1200 tl arası bir fiyat olacağını belirtildi.

    Güven turbodan sıfır ürün için fiyat aldığımda da 1.650 + kdv yani yaklaşık 2.000 TL bir ücret çıkıyor.

    En son görüştüğüm bir turbocu aracın neden turbo bozduğunu da tespit etmek lazım özellikle selonoid valfi değişmek gerekli dedi.

    Soru: Turbo revizyon yada yeni alınıp takılması sonrasında mutlaka selonoid valfde değişmek gerekir mi ? Ustalar bu valfin sağlıklı çalışıp çalışmadığını test edebiliyor mı ?
     
  2. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.815
    Alınan Beğeniler:
    831
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    Cerato 1.6 CRDI
    merhaba, ıslık sesi ayağınızı gazdan çektiğiniz halde gelmeye devam ediyor mu?
     
  3. med_cezir

    med_cezir Sürücü

    Katılım:
    17 Eylül 2018
    Mesaj:
    55
    Alınan Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    ahmet kartal
    Araç Modeli:
    Cerato 1.6 CRDI Adv
    Gazdan çektikçe azalıyor ve ortadan kayboluyor. Gaza bastıkça ıslık başlıyor. ve 1.500 - 2.200 devirleri arasında duyuyorum. Bende doğru teşhis olsun diye turbocuya gösterdim oda sesin turbo kaynaklı geldiğini iletti Serdar bey.
     
  4. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    541
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Teknik olarak selenoid valf değişimi zorunlu olmasa bile öncelikli/şiddetli olarak tavsiye edilen bir işlemdir çünkü bozuk ya da doğru çalışmayan bir selenoid valfi yeni/yenilenmiş turbonuzu kısa zamanda yine bozabilir ... Bildiğim kadarı ile valfin doğru ya da istenen şekilde/zamanda çalıştığını gösteren temel ya da güvenli bir test metodu yok, belki yetkili servislerde vardır bir bilgi sormak öğrenmek lazım. OBD2 ile çalışıp çalışmadığını görmek mümkün (arıza kodu okuması ile) ancak çalıştığı süre içinde doğru mu çalışıyor onu söylemiyor cihaz bize ;)

    Şimdiden geçmiş olsun.
     
  5. med_cezir

    med_cezir Sürücü

    Katılım:
    17 Eylül 2018
    Mesaj:
    55
    Alınan Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    ahmet kartal
    Araç Modeli:
    Cerato 1.6 CRDI Adv
    Çok teşekkürler Fatih bey.

    Bende değişmek isterim fakat 500 TL civarı bir ücretten bahsediliyor. Sağlam çalışan bir parçaya da acaba bozukmu diye de 500 TL vermek içimden gelmiyor hiç :( .

    Selonoidi değiştiğimizi düşünürsek .
    Sıfır alınması durumunda maliyet : 2.500 TL
    2.000 TL turbo
    500 TL selonoid

    Revizyon yaparsak : 850 - 1350 TL arası masraf gözüküyor.
    Revizyon : 300 - 850 arası ( mil ve pervane değişimi gerekirse orjinal alırım diye düşünüyorum. O sebeple max 850 yazdım )
    500 TL selonoid
     
  6. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.960
    Alınan Beğeniler:
    1.178
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai i30 Select 1.6cc-122 HP / Benzin&Lpg
    Önceden başıma gelmiş durumu anlatmak isterim.

    Forum içinde başıma gelen talihsizlikte , turboyu değişmek zodrunda kalmıştım. SERVİSTE.ancak turboyu dışarıdan orijinal temin ettim. Köydeş turbodan.

    Araç toplanıp kullananya başladığımda , turbodan çok ses almıyrodum.
    1. yılın sonunda hafif ses gazdan ayağını çektiğinde ve gaza basmaya başladığında yapmaya başladı
    4. yılın sonunda ayağını gazdan çektiğinde 2200 d/dk altına düşerken ıslık çalıyordu.

    Turboyuca gittim (GARRET yetkili TAMİR SERVİSİ ) dinledi ve malesef revizyon dedi.

    Gözden 40000 de turbo dedim.
    Faketmez sıfır takılan turbolarda (CERATO ve ERA grubundaki kodlu turbo) tubo revizyon yada değişimde
    ISRARLAR selenoid in değişmesi gerektiğini.
    Değişmediği taktirde daha ilk çalışmada turbo sıfır yada revizyonlu olması birşeyi değiştirmez, olanların olduğunu söylemişti

    Selenoid değişmeli.
     
  7. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.960
    Alınan Beğeniler:
    1.178
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai i30 Select 1.6cc-122 HP / Benzin&Lpg
    OBD2 ile okumada gerçek çalışabilirliği anlaşılamıyor malesef ,
    Servis beyin okuyucusu da çözüm olmuyor. Örnek benim.

    İşin ilginci, selenoid ten gelen turbo üzerindeki wastgate bağlanan hortumunu çıkarınca wastgate geri çekiliyor.
    yani selenoid çalışıyor ancak , İstikrar olmadığı öngörülüyor.

    Bunu rölantide çalışırken, anlık olarak ıslık çalmaya başlaması sonra gaza hafif basıp bırakınca kesilmesi örnek olabilir.

    Turbo revizyonlarında eski selenoid in kullanılabilirlik süresi uzun ise tavsiye değişim. Risk alınmıyor turbocularda

    ** bu durumda sadece cerato üzerindeki garrret GTXXX kodlu turbolar için geçerli.
    Diğer kodlu ürünlerde sorun yokmuş.
     
  8. med_cezir

    med_cezir Sürücü

    Katılım:
    17 Eylül 2018
    Mesaj:
    55
    Alınan Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    ahmet kartal
    Araç Modeli:
    Cerato 1.6 CRDI Adv
    Araç 195 bin km de bu durumda selonoid değişmek mantıklı gibi gözüküyor Ogün bey. Daha önceki konuları karıştırdığımda Mustafa Beyde ( Antalya Serviste çalışan) selonoidin değişmesi yönünde yorumlarını okumuştum.

    Turbonun eğer milinde sorun yoksa ( mil ve pervanede orjinal parça olmadığı belirtiliyor) , revizyon + selonoid mantıklı gibi geliyor. Sıfır alınması durumunda maaliyet selonoid eklenince baya artıyor :(
     
  9. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.104
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    3512027050 selenoid valf kodu dur.

    selenoidin değişip değişmemesi bir risktir..bu km'ye kadar bu tip bir malzeme değişmedi ise değişmi mantıklı olur. selenoid valfinin orta kısmında bulunan yuvarlak çıkıntının uç kısmında tornavida ucu ile açılan bir kapak vardır. o kapak açılarak içindeki sünger filtrenin durumunu kontrol etmek lazım. temizlenebilir. eğer içinden çıkan sünger temiz ise. değiştirmek gerekir.
    maliyetinize sadece turbo olarak hesaplamayın.

    turbo + contalar + yağ filtresi+ motor yağı

    turbo değişimi sırasında turbo radyatörü ve hortum aksamı sökülüp temizlenmesi iyi olur.
     
    Umit1 ve ogun bunu beğendi.
  10. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.799
    Alınan Beğeniler:
    9.390
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Valf değişimi kesinlikle gereklidir.Özellikle yeni turbo değişiminde eski valf ile devam edilmesi çok risklidir.Yeni turbonun arızalanma ihtimali de eski valf ile daha yüksektir.Turbo ömrünü kısaltır.Seçim tabi ki araç sahibine aittir.
     
    HMT07 bunu beğendi.
  11. med_cezir

    med_cezir Sürücü

    Katılım:
    17 Eylül 2018
    Mesaj:
    55
    Alınan Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    ahmet kartal
    Araç Modeli:
    Cerato 1.6 CRDI Adv
    Teşekkürler Hakan bey.

    Şuanki fikrim. Turbo ses balansı ve orjinal tamir takımı değişmesi ile düzelecek ise revizyon yaptırmayı.
    Fakat bu işlemlerin ötesinde mil, pervande değişimine gidecek kadar bir tamirat gerekirse sıfırını almayı düşünüyorum.

    Şikayetlerimin ileri düzeyde olmadığını düşündüğümden balans ve tamir takımı ile iş hallolur diye ümit ediyorum. :)
     
  12. fatboy

    fatboy Sürücü

    Katılım:
    3 Temmuz 2018
    Mesaj:
    181
    Alınan Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Çağatay
    Araç Modeli:
    2005 KIA SORENTO EX PREMIUM OV
    Turbo konusu benim aracım için de gündemde ve bu konuda yaptığım araştırmaların sonucu tam bir muamma olarak ortaya çıktı.. Kimi revizyonun yeterli olduğunu söylüyor, kimi revizyon sonrası kısa sürede tekrar eden arızalar sonrası sıfır turbo parasından fazlasını ödediğini söylüyor. Kimi orijinal turbo diyor kimi de yan sanayi kaliteliyse fazla para ödemeye gerek yok diyor.. Örneğin dün parçacım ile görüştüm. Adam abi elimde ikisi de var. Orijinalini satıp daha fazla kazanmak işime gelir ama diğeri kaliteli uzun zamandır satıyoruz ve hiç olumsuz dönüş olmadı diyor. Her halukarda yanında bir de selenoid valf değişecek gibi gözüküyor.. Şuanki durumda turboda ötme yok. Ancak turbo emiş hortumunu çıkarıp mili kontrol ettiğimde 3 mm. ye yakın yukarı aşağı oynuyor. Pal'ler biraz kenarlara sürterek çizmiş. Henüz yamulma yok ama biran önce yaptırmak gerekiyor. Yoksa başıma daha büyük iş açacak gibi.
     
  13. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.960
    Alınan Beğeniler:
    1.178
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai i30 Select 1.6cc-122 HP / Benzin&Lpg
    3 mm lik boşluk çok.

    SATICININ orijinal yan sanayi kalite işi pek te öyle olmaz.
    size sunu söylese anlarım.
    GARRETIN , KİA logolu turboyu size 2500 e verirken,
    üzerinde GARRET yazan turboyu 1500 dese ANLARIM.(Üretici GARRET doğru kalite değişmez)

    Kore malı olan 1500 maliyetli bir malı KORE MALI başka bir ürün ile eşdeğer ! Görebilirim.

    ÇİN MALI ve ÇİN üretimi bir turboyu, Kore malı GARRET ile aynı terazide tutamam.

    Diğer yandan YERLI üretici turbo firmaları var. https://www.egts.com.tr/

    Kötü demek yanlış olur. Kullanmadım.
    Ki, yerli malı yurdun malı, Herkes bunu kullanmalı,

    Burada kriterin, fiyat performans kalite üçgeninde incelenmesi gerekir.
    1200 tl alına yerli turbo 1 yıl sonra çatlarsa , yada takıldığı anda ses yaparsa , yağ eksiltme yada güç kaybı olursa,
    kazançlı mı olursun kayıp mı olur.

    İyi analiz yapılmalı. Yedek parçacı ,
    Yumurtamı tavuktan tavuk mu yumurtadan çıkar İLGİLENMEZ,
    O, KAR gelirine bakar.
     
    fatboy bunu beğendi.
  14. fatboy

    fatboy Sürücü

    Katılım:
    3 Temmuz 2018
    Mesaj:
    181
    Alınan Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Çağatay
    Araç Modeli:
    2005 KIA SORENTO EX PREMIUM OV
    Şuanki durumda orjinal Garret 2700 TL, yan sanayi 1375 TL.. Her halukarda Garret ile başka bir markayı kıyaslamak bana da çok doğru gelmiyor. Ancak fiyat/performans oranını da göz önünde bulundurmaya çalışıyorum.
     
  15. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Merhabalar ben gecen yil 1650TL almistim galiba motor asin den. Fiyati tam hatirmiyorim.Orjinal garret marka. Tanidik getirtti perakende satis yoktu. Selenoid valfi icin ben konyada yetkili servise gittim. Onlarda saglikli calisip calismadigini tesbit edemediler acip kapiyor diyor usta acip kapadigini bende gorebiliyorum dedim ama sagliklimi.bilinmiyor. ben valfide 300 tl ye aldim degistirdim. Simdi sadece ses varsa islik gibi duman yag yakma yoksa bence binin ustayada sorun tabi turbocular hemen bozuk diyip revizeye yonlendiriyorlar. Formu takip ederseniz daha once paylasimlara bakin. Benim islik gitti ama yakitta cekiste degisiklik olmadi. O kadar islikla tahminin 100 bin.daha giderdim. Ama degistirdim kafam rahat. Degistigimde 150 bindi km.

    SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    med_cezir bunu beğendi.
  16. med_cezir

    med_cezir Sürücü

    Katılım:
    17 Eylül 2018
    Mesaj:
    55
    Alınan Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    ahmet kartal
    Araç Modeli:
    Cerato 1.6 CRDI Adv
    Turbocuda bir müddet bu şekilde beni idare edebileceğini iletti. Acil yapmamız lazım demedi. Fakat netice itibariyle bu şekilde sürmeye devam ettikçe durum daha kötüye ve daha masraflı bir hal alacağa benziyor. Aracı ben 1 yıldır bu şekilde kullanıyorum. Aldığımda da vardı. Ve satan adam da uzun süredir böyle kullandığını söylemişti.

    Ben sorun daha fazla ilerlemeden periyodik bakım zamanında yağ ve filtreler hazır değişmiş iken , ve düşündüğümüz gibi balans yada tamir takımı ile turboya bakım yaparak sorunu çözeceğimi ümit ediyorum inşallah.
     
    Bankacı bunu beğendi.
  17. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Bende sizin gibi dusunmustum haklisiniz nerde kalcagini dusunmektense degistirin kafaniz rahat olsun. Ama suda bir gercek bizim arabalarin turbosu otmeyeni cok nadir. Bana turboyu mercedes bmv parcasi satan arkasim getirdi actik kutuyu abi bu ne dedi el kadar parca sasirdi. Garret olsada kullanilan turbo bence zayif. Ikinci husus ben mann marka filitre getirtiyorum bariz boshla fark var ki diger ucuz markalari hic demiyorum. Benim turbo kotu hava filitresi nedeniyle toz almis pervanede tirnak ucu kadar parca kopmustu. Filitreler kaliteli olmali Tavsiyem revize yerine yeni orjinal turbo ve senoid alin. Egr Intercol ve turboya giren cikan borulari temizlettirin motor flush yapin 5w 40 mobil motul shel castrol gibi yag kullanin mann yada orjinal servisten filitre alin blueprintte iyi diyorlar ben kullanmadim. Bunlarin hepsi 3000 tl yi asar sanirim. Bu bilgileri daha once benimle paylasan Hakan ve Ogun Beylere tekrar tsk ediyorum. Saygilarimla,

    SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    heh bunu beğendi.
  18. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.799
    Alınan Beğeniler:
    9.390
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Muhtemelen okumuşsunuzdur ama konuyu okumanızı tavsiye ederim.Fotoğrafları defalarca yükledim.Bir süre sonra server ve ya resim yükleme sitesi yüzünden siliniyor.Artık tekrar tekrar yüklemeyi bıraktım.Ama içindeki bilgiler değişmez,sabittir.
    http://www.kiaclubtr.com/threads/turbo-arızalarının-tespiti-ve-turbo-hakkında-bilgiler.4524/

    Ben yan sanayi turbo alacağınıza revize ettirin daha iyi diyorum.Seçim tabi ki sizlerin.Ancak filtre,silecek kolu,kapı kolu,termostat ya da soğutma suyu pompası,fren balatası vb. parçaların yan sanayi olduğunda ,orjinale göre daha kısa ömürlü olsa da işi görmesi gibi bir durum değil. Turboyu saydığım vb. parçalardan farklı bir yerde tutak lazım.Çok daha büyük masraflar açabilir ve emin olun orjinal kadar uzun ömürlü olmaz.
    Kaliteli yağ,filtre,düzenli bakım ve kaliteli yağ/hava filtresi ile orjinali çok uzun seneler kullanabilirsiniz.
    Orjinal garrett turboyu garrett Türkiye yetkili distribütörlerinden satın almanızı tavsiye ederim.Hem daha uygun fiyata alırsınız,hem de orjinal aldığınıza emin olursunuz.
     
    silverhawk07 bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş