http://www.youtube.com/watch?v=q-OoaJZ2QtE&hd=1 Yıllardır özellikle güvenlik teknolojileri ile ön plana çıkan İsveçli Volvo,önümüzdeki yıllara damgasını vuracak yeni bir güvenlik teknolojisini tanıttı. Yeni kompakt model V40′da tanıtılan bu teknoloji yayaları daha fazla korumaya odaklanmış. Önden çarpma durumlarında ön kaput kalkıyor ve özellikle kafa çarpmalarının en fazla yaşandığı ön camda hava yastığı açılıyor . Diz hava yastığından sonra bu teknolojide yararlı gözüküyor ...
Evet güzel duruyo da olmadık bir zamanda açılırsa -örneğin yüksek hızdayken sensörü birşey tetiklerse- sürücünün görüşünü engeller, o da ayrı bir risk oluşturur?
Sanırım görüş tamamen kapanmasın diye orta kısmı açık yapılmış.Ancak o panik durumda baktığını görebilmek ve ya fark edebilmek zor.Soğukkanlı kalabilmek gerçekten yetenek.
yaygınlaşacağını sanmıyorum.süratli çarpmalarda yaya metrelerce havaya fırlıyor bu da sistemin çok etkili olamıyacağı anlamı taşıyor. aracın yaya ya çarpma bölgesinde bir yastık açılsa örneğin belli bir hızdan sonra aktif olsa ve aracın hemen önünde bir engel gördüğünde mesela park sensörü gibi engeli veya yayayı görünce yastık şişse bana göre daha etkili olur.:thumbup1: bu arada ilk hava yastıklarının sensör teknolojisi olmadığı için sürücünün kaza anında düğmeye basarak açtığını ya da açmaya zamanı olmadığını biliyor muydunuz.
Arkadaşlar ben 2004 yılında bir yayaya çarpmıştım, çok yavaştım ve kanunen vicdanen hiç kusurum yoktu, basit bir diş kırığıyla atlattık, buna rağmen kamu davalısı olduk ve 6 ay sürdü, sinir sitres vs, ama o çarpma anını kimsenin yaşamasını istemem, şöförlüğümde gözümün önünden hiç gitmeyen sahnelerdendir o an, bu tür sistemler çok faydalı tabi ama hepsinden önce trafik kuralları, örneğin ben o zaman hızlı olsaydım sonucu düşünmek bile istemiyorum..